AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
802

Eftermontering antispinn?

Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Hej!
Har på senare tid fått en liten fundering. Någon som vet om det är möjligt att eftermontera antispinn på en e34? Hur mycket jobb skulle detta innebära? Används samma givare till antispinnen som till ABS:en? Skulle vara intressant om någon kan svara på hur antispinnen är inkopplad tekniskt sett.
antispin använder samma givare som abs men sen när dom känner att det spinner så
bromsar dom lite där så et inte spinner nå men

vet som inte hur man kopplar in det men jag tror att man måste ha en till dator box för det

och då är det ganska mycket jobb med det

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då
Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Ingen som har några fler tips eller teorier? Eller rentav erfarenhet?
Vafför vill du ha antispinn? Då kan du ju inte börna =)

wait for me!
Sn
782
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Ubbe: niclas har rätt i att abs-givarna används för att känna av om ngt av drivhjulen spinner men om jag inte är ute och bowlar så har en bil med antispinn ett elektroniskt styrt gas-spjäll.

Min bil saknar just antispinn och jag har övervägt att eftermontera. Brukar kolla på skrotarna då och då men inte tagit tag i saken. Ännu.

Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Du har kollat på skroten. Hur mycket delar behöver man då? Vilka delar? Är oxå sugen på eftermontering om det är möjligt utan alltför mycket jobb (eller alltför dyrt) Hör gärna av dig om du har någon lösning på detta.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Hade samma fundering på min E34, fast att gå från antispinn till ASC+T, kollade på skroten och förutom en ASC+T box så var det ytterligare en näve kablar under baksätet.

ja la idén på hyllan...
hellonasty
Varför går det aldrig att eftermontera nåt på BMW? Och sen när man upptäckt att man skaffat sig en bil utan nåt viktigt man behöver och vill byta så har den gått ner tretti tusen i pris på 3 månader...
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Sök på forumet, har läst om någon som har monterat antispinn. Aftermarket grejor.

----BMW ///M3---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.