|
|
|
|---|---|
|
Är det lagligt att köra med höglanspolerad Huv och skärmar? jag har frågat många men fått väldigt torra svar angående detta. Vissa säger att man inte får ha saker som reflekterar ljus på bilen? Tacksam för svar///Ekman | |
|
Har mycket svårt att tänka mig att det skulle finnas en sådan förordning eller lag. Då skulle man ju inte få ha rutor eller vaxad lack på bilen, eftersom ljus från exempelvis solen kan reflekteras av det. Mvh |
|
| Skulle vara svårt att få en DeLoren besiktad också för den delen... | |
| En kompis fråga SBP om man fick kroma bilen, då var svaret nej men polering? Varför inte Deloren går ju bra som sagt! | |
|
Varför får man kroma grillen och kofångare då? Mvh |
|
| Så stora kromade ytor skulle väll ge för mycket reflekser, är ju som att köra runt med en gigantisk spegel... jag vet inte... | |
|
Bilprovningens kundtjänst borde kunna ge ett korrekt svar... kundtjanst@bilprovningen.se 0771-600 800 Länk |
|
|
Det får man inte. Man får t.ex. inte heller ha solskyddsfilm av "spegelmodell". Jeppe |
|
|
DeLorean är väl inte högglanspolerad, snarare borstad skulle jag vilja påstå. Mvh / Malte |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skulle det vara olagligt med blankpolerad bil skull jag inte få vara utanför murarna i Kumla :)) MVH Hasso Länk |
|
Hmmm, Hasso har naturligtvis rätt. Jag hade fått dela cell på Kumla med honom kanske? Jag räknade kallt med att det handlade om rena aluminiumytor, tror det var så det var tänkt också. En lackad yta får man naturligtvis polera så mycket man vill och orkar. Jeppe |
|
| Såg en helchromat Jaguar e-type med svenska skyltar för ett par år sedan. Det ballaste lackarbete jag har sett!!! Fast det är ju synd om e-type. Den ska vara så orginal som möjligt! Det var lite vulgo över den. | |
|
Det jag menar är såklart rena alu/stål ytor inget annat ! BMW 325 TIC under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Jag förutsatte också att det handlade om aluminium alt. rostfritt som i DeLoreans fall.. Mvh / Malte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.