|
|
|
|---|---|
| Har nyligen köpt en X5, 2018. På väg hem upptäckte jag att regnsensorn inte funkar. Himla irriterande att behöva sitta och slå på den manuellt i 30 mil (kanske ett icke-problem, men ändå). Någon som har erfarenhet av detta? Kan det ha gått en säkring? Det finns inga felkoder! | |
| Om det är smuts, vax eller andra beläggningar på rutan vid sensorn så kan auto-torkare sluta att funka. Rengör rutan noga vid sensorn som sitter vid backspegeln. Använd avfettningsmedel eller T-sprit. | |
| Går inte vindrutetorkaren över huvud taget när du slår på regnsensorläge? | |
|
Kolla om rutan är bytt nyligen. Inte ovanligt att sensorn monteras fel eller att gelkudden som ska sitta där saknas. Kan även vara så att sensorn inte är initierad. När sensorn sedan fungerar så kan man ändra känsligheten på den så att halvljus slår av fortare när det inte behövs, eller håller igång längre. Mvh www.facebook.com/bimmerkodning |
|
|
Jag tror haack är inne på ett intressant spår. Många av firmorna som byter rutor idag bygger på att det ska gå fort, ung personal osv. Då kan det lätt bli fel. Det hände mig och allt sedan dess så byter jag rutor enbart hos BMW, då är risken liten för att det går fel. Lycka till! Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.