|
|
|
|---|---|
|
Kan medela att jag just har monterat en slangvärmare på ett till synes mycket proffsigt sätt på min 540i -94 så sent som i kväll. Men är dock inte klar med kabeldragningen ännu. Och om den fungerar på ett korrekt sett. Kommer jag att testa så fort jag är klar med installationen. Måste bara hitta på nått bra sätt att mäta tempen på topparna. | |
|
Håll koll på tempen i topparna. Innan jag monterade en bensinvärmare blev jag varnad för att montera en elvärmare. Detta beroende på att topparna blir olika varma, med motorskador som följd. |
|
|
Varför monterar ni inte en riktig motorvärmare som värmer hela motorn??? Defa har kommit med sådana till våra v8! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Slangvärmare är inte att rekomendera på V8:orna då det är svårt att få cirkulation i båda motorhalvorna. Defa har just fått fram en värmare, det är två kontaktvärmare som monteras på varsin motorhalva för att få jämn uppvärmning. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
Jag skulle vilja se den som kan köpa någon annat än en slangvärmare till 4.0L v8. Stog nämligen brevid försäljare på Mekonomen när han ringde defa.. och där sa dom att en motorvärmare var på gång. Detta var för ca en vecka sedan. Men utvecklingen på den vara inte direkt prioriterad så den kommer nog ingen kunna köpa ivinter iallafall!!! I annat fall har dom ljugit för mig.. vilket jag har svårt att tro. Har dessutom haft en likadan slangvärmare på en 750 v12.. fungerade utmärkt man behöver ju inte trycka gasen i botten när motorn är kall eller?? |
|
|
Undrar verkligen om det var Defa han ringde. Se här: Länk Mvh Björn |
|
|
Gissa om mekonomen försäljaren ska få på nöten nu! |
|
|
Det finns en motorvärmare nu, lev. 9/11 nr:871 och 881. Man behöver 2 för att få en jämn temp. Blockvärmare "sitter utanpå blocket". Har precis beställt dem. 800 kr st. Meconomen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.