|
|
|
|---|---|
|
Gäller en E60 LCI. Antar att man kan göra det på BMW. Någon som har en hint om kostnad? Mvh Janne | |
|
Går att göra på BMW ja. De avkodade min borttappade till en E39a iaf. Det var dock i samband med att jag plockade ut en ny så jag vet inte vad det kostar. Fick betala i runda slängar ett par tusen för en ny nyckel men inget för avkodningen om jag inte minns fel? Borde ju inte kosta många kronor då de gör det på 2 minuter vid disken? |
|
|
Går att göra med INPA och BMW-Scanner för E38/E39. Osäker på nyare bilar, Ola får fylla på med rätt kunskap. |
|
thekinglives |
NGV11: Och hur i helsike skulle de kunna göra det vid disken? Det du blandar ihop nu är avläsning av nyckeldata. |
| thekinglives: måhända att det inte gjordes vid disken men jag fick iaf information gällande hur många nycklar som var utplockade sen bilen var ny och vilka som var aktiva samt avkodade. Vart denna information kom ifrån låter jag då numer vara osagt. | |
|
Återkoppling: Jo, det visade sig att nyckeln dök upp igen, det blev så att hen som "snodde" den gick tillbaka till stället hen tog den ifrån och helt enkelt lämnade in den till personalen på stället... Jag fick tillbaka lite hopp om mänskligheten i samma veva :) Hela storyn är lite mer omfattande, men kontentan var/är enligt ovanstående. Mvh Janne. |
|
|
Skönt att det löste sig! Stänga av nyckel går att göra med NCS-expert på en e6x. (Som info om någon hittar tråden i framtiden) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.