|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte nyligen en bmw 325i med N53 motorn. När den är kall tar det ca 5 sec före den går igång. Även nån sekunds fördröjning när den är varm ibland. Men när den väl är igång går den jämt o fint , stadig tomgång, ingen misständning. Funderade att det är typfelet högtrycksbränslepump, men tycker bilen borde gå ojämnt då, Inga felkoder... Batteriet dra runt piggt. Vad tror ni ? | |
|
Vad läser du av felkoder med? När jag kör en enkel app (Torque) så hittar den noll felkoder på min N53. Kopplar jag in Inpa så dröser det av felkoder ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Kan inte säga säkert men det var precis så vår 325i -09 betedde sig när pumpen gav med sig. Det hände ett par gånger utan att något annat indikerade fel men sen vid ett tillfälle så tändes även en motorlampa i samband med det. Det var just vid starten det märktes, inte vid normal körning och jag märkte inte några andra symptom. | |
|
Såg precis nyss ett klipp på youtube på en N53 som hostade och spottade och var svårstartad. Det var bränslepumpen det också. |
|
|
Ja det verkar vara högtryckspumpen. Är allt ok så startar den på sekunden. Även ett dåligt batteri kan ge fördröjning av starten. |
|
|
Tack Beställde en ny högtryckspump. Hoppas de löser sig, skriver igen ifall de var felet. |
|
| Det var högtryckpumpen som orsakade sågningen. problemet borta :) , nya problem hittades, kolsot i insuget... | |
| Hur långt har den gått? | |
| 174 tkm | |
|
N53.. Inte min favorit. Min har av tidigare ägare blivit blästrad i insugen just på grund av avlagringar. Just nu har jag felkoder på lågtryckspumpen och ryckig gån på låga varv. Lågtryckspumpen antar jag är den "vanliga" pumpen i tanken. Skönt att första felet löste sig j.a.h.strom! Bra jobbat! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.