|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem, jag har värme vid rutan och nere men inte i mitten på instrumentb. och dörrarna. Tittade på gammla inlägg och där står det om ett reglage ovanför radion, nu är problemet att jag har inget vred där. Fattar absolut inget. Såg en bild här på forumet att det ska komma varm luft ur dessa. MVH O.G | |
|
Hej du, Du bör ha ett reglage ovanför radion annars är det skumt. Det ska sitta ett "vred" i mitten mellan de två utblåsen ovanför radion. Snurra på det vredet antingen upp eller ner, troligtvis ner, så ska det ordna sig. Det är en ganska bra uppfinning, man kan alltså få "inställbar" ac-luft i hela bilen tex 24 grader, samtidigt som man får kallare luft (enbart) rakt i ansiktet. Mycket bra om man känner sig lite dåsig så här på vintern. Lycka till /Svante |
|
|
----->Mr_OK Jag har inget vred där på min 525i -90. Jag misstänker att det Bara är bilar med AC eller klimatanläggning som kan få värme ur mittutblåsen. Du & jag får tyvärr köra med dessa helt stängda när det är kallt, annars blir det kallt! |
|
|
Ja det ser inte bättre ut än att man får köra med dessa luftuttag stängda. Tack för hjälpen. MVH O.G |
|
magmo |
Miss från BMW enl. mig. Saknar inte vredet på min E39:a, men där emot så skulle vredet vara svagt upplyst. Det ju skitsvårt att se hur det är inställt på natten. Svagt BMW både på E34 och E39. Säkert lika på alla andra modeller oxå! Magmo maniac |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Njae, det är enbart friskluft i mitten på tidiga E34or. Så är det på min 520 -89, och så var det även på min 520 -86. Däremot vet jag att senare E34or har blandare i mellan luftutsläppen i mitten ovanför stereon. Det är vad jag vet inget fel, utan det är helt enkelt så. Möjligen kanske äldre E34or med AC/ACC har blandare? Men utan AC har de inte det iaf. Nyare E34or (min förra 540 -93 bl a) hade en annan dum konstruktion. Luftutsläppet till baksätet var bara friskluft. Skitdåligt på vintern! Antingen fick man ha iskallt i baksätet, eller så stängde man till luftutsläppet där, och så läckte det ut luft på föraren och passageraren från mittkonsolen... Denna "smarta" lösning tog BMW med till E39. Först efter något år försvann den, och man kunde få tempererad luft även i luftutsläppet bak. OBS jag talar om mittutsläppet i mittkonsolen. /Mattias |
| min -89:a har "blandare"...... | |
|
Ja ja, jag har ingen blandare på min 525 -89 men som tur så fungerar värmen mycket bra ändå, stänger man av mitten och kör på 3/4 värme och fläkten på läge 1 så blir det varmt snabt, även på tidiga kalla morgonar. Tack för alla svar. MVH O.G |
|
| --->magmo....E34:an har belysning i vredet, iaf finns det på min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.