AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.796

Funderar på att köpa en Kia Optima...

Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Går jag i tankarna att köpa en nyare bil i snar framtid. Har kollat på Bmw f31 och f11 samt Volvo v60 men på senare tid har jag börjat snegla på Kia Optima Gt-line. Känns som att en hyffsat lågmilad Optima är ett smart val, ok pris, utrustning och garanti men man har ju svårt att släppa Bmw..

Någon här som äger en Optima? Nöjd?

Mvh
thekinglives
Kia har ju senaste fem åren anlitat åtskilliga designers från BMW, så du kanske inte
behöver känna dig borta i en Kia....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag skulle nog börja med att provköra en...det är stor skillnad mellan att "se ut som en BMW" och att "kännas som en BMW"...

Jag har haft en koreansk bil en gång och kommer inte att köpa en igen.
Den var billig i inköp men dyr i drift och tråkig att köra. Som lök på laxen hade den en aura av "billig" över sig i mångt och mycket.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Kia är väll Sveriges mest sålda bil... Så något måste ju ok?
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
tkl: Ja utseendet är det inget fel på, tycker dom ser bra ut.

Johan b: Jo tanken är att jag ska provköra en och få lite känsla men en provkörning kanske inte räcker så tänkte kolla om någon här äger en eller har ägt och kan ge en liten input.

burt: njaa det är den väll inte? Toppar inte Volvo dom listorna?
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Menade till privatpersoner.....
Såg nu att vw toppade den följt av Kia.
Nåväl säkert en bra bil iaf..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Toyota är en av världens mes sålda bilar och jag skulle aldrig köpa en sådan heller - de är inga dåliga bilar men är extremt tråkiga att köra...de fyller inte mina behov av en bil.

Problemet är att om man är van vid en "premiumbil", så är det svårt att "acceptera" en billig bil. Det handlar mycket om känsla och subtila intryck som inte går att sätta siffror/data på.

Personligen skulle jag hellre köpa en äldre premiumbil för samma pengar som man får en nyare "budgetbil" för.

Men det är mitt synsätt...jag vill ha lite nöje och "välbefinnande" när jag kör.
Andra personer ser annorlunda på det - mina föräldrar som kör en Toyota, ser bilen som enbart ett transportmedel som ska orsaka minimala (inga) problem i ägandet.

Man får fråga sig själv vad man ställer för krav på bilen och sedan hittar man något som man tror ska uppfylla de kraven/önskemålen.

Mvh
Johan B

bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Håller helt med dig Johan b.
Men bmw s budget modeller är ju inga glädjespridare direkt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Burt, nej tyvärr har en hel del av "körglädjen" som fanns i alla BMW försvunnit...det har blivit mer "mainstream" i upplevelsen.

Mvh
Johan B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.