|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag ej har någon instruktionsbok, så vill jag veta om det är nåt speciellt att tänka på vid batteribyte , det nollställs väl viss data när jag lossar batteriet....radio som jag inte har nån kod till bl.a.. | |
|
Nu var det ett tag sedan jag hade E39:an, men om jag minns rätt nollställdes bara trippmätaren och radiokanalerna, när jag bytte batteri. Har inget minne av att jag behövde låsa upp någon kod till radion eller liknande. Samma sak på E46:an. Annars finns det väl små 9v-batteripluggar att stoppa i cigarettändaruttaget för att inte bilen ska bli strömlös när du lossar batteripolerna. T ex. Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Rent teoretiskt kan det vara en e60 och då behöver batteriet även registreras för att få maximal livslängd. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Sant! Jag utgick från att det var en E39:a... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har haft batteriet borta över en vecka på en e61 när jag rev hela bilen invändigt för att byta evaporatorn. Inte ens minnet i navin el radion försvann. däremot behöves registrering av nytt batteri om det är identiskt med det som sitter i, om det byts ampertal eller batterityp till tex AGM batteri så krävs en omprogramering för att få rätt laddning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Men Tack för tips & svar !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.