|
|
|
|---|---|
stobbart |
Kort fråga: Går det att sätta på 15" fälg på en 328 E46 98. Känns ju dumt att sätta på vinterdäck på lättmetalfälgarna 16". |
|
Nej! 328 behöver 16" för att inte ta i bromsoken. Det finns 16" plåtfälgar att köpa hos BMW mm, men det kanske skulle vara idé att kolla på ett par beg.lm-fälgar (kostar nog lika mycket ungefär). Mvh |
|
|
Undrar om det inte stod att det gick, men enbart på en 15" lättmetall dvs ej stålfälg. Detta är bara nåt jag har för mig så jag vågar inte garantera nåt. Skall kika i boken imorrn och se vad jag fick det ifrån. :) Men varför inte lägga på vinterdäck på originalfälgen, blir väl rätt okej vinterfälg tycker jag.... Mvh Anders S. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
I min står det att det är 16" som gäller på 328 |
|
Stämmer! Så här stod det: "Bmw 323i, För sommardäck 195/65-15 och 205/60-15 får endast lättmetallfälgar användas" Summarum, På 323:an får man inte ha stålfälgar om man väljer 15" på sommaren. Det var det här jag snurrade ihop det med....... :) Mvh Anders S. |
|
| Strun i vad det står pröva i stälet det skiljer inte så mycket mellan 15 och 16 tum och´du kan ju ochså välja profil på vinterdäcken | |
|
Förmodligen står det att det inte ska vara 15" av någon anledning eller vad tror du? Mvh Anders S. |
|
|
318 grabben, läs anledningen lite längre upp i tråden! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.