|
|
|
|---|---|
| Köpte i våras en kabel med programvara av OlaO här på forumet men har nu lite problem med INPA. Felkodsavläsning och radering av felkoder fungerar bra men nu när jag vill göra mer än så märker jag att det inte riktigt fungerar som det ska. Jag får felkod IFH-0009 no response när jag försöker gå in på vissa "rubriker" bland annat när jag vill koda in ett nytt batteri. Vad kan det bero på? Jag har försökt Googla mig fram till lösningar men det jag får upp som möjliga fel borde ge fel på hela tiden. Jag har ju kontakt med bilen men inte genom alla funktioner i INPA? | |
|
Min dator ändrar "Latency timer" stup i kvarten. När "Latency timer" är felaktigt inställd så får man kontakt ibland och ibland inte. Har skapat en .reg-fil som jag kan dubbelklicka på så ändras "Latency timer" till 1. Detta skall dock inte vara ett vanligt bekymmer. Googlar du så finns det mycket att läsa kring IFH-0009. Denna Länk tycker jag ger rätt bra info. |
|
|
Hej! Latency timer är steg ett att kolla. Sen beroende på bil så finns det lite att tänka på. Är det en LCI e60 eller nyare e90 så ska switchen vara till vänster samt att du behöver köra DCAN filen för att få kabeln i rätt "mode". Annars når du inte alla enheter. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.