|
|
|
|---|---|
|
Då har man äntligen hämtat nya bilen 520d xdrive 2021 och till full belåtenhet. Två frågor: * Hur ofta behöver man fylla i adblue? * Tankmätaren får inte riktigt kläm på vad den visar. Jämfört med tempmätaren mitt emot så har den ju ingen nivåmätare? //SF | |
| Ingen instruktionsbok (papper eller digital) med? | |
| Adblue handlar om i storleksordningen en gång per 3000 mil | |
| 3000mil låter mycket. Hur mycket rymmer tanken? Vår tidigare A6 med 15L klarade mellan 1000-1500 mil (behövdes alltså en påfyllning vid service samt en mellan intervallen). Gissar på att en BMW 520d bör förbruka ungefär lika mycket. | |
| Om man går in under menyn fordonsstatus så kan man se hur mycket AdBlue som går att fylla på. | |
Transocean |
Adblue kan man tanka rätt från pistolen på större mackar där lastbilar gärna tankar till bra priser (8 kr /liter i Norge i alla fall). Så när lampan börjar lysa så kan man börja fundera å tanka. |
|
Ok jag köpte en stor dunk vid billeverans så den får nog samla lite damm först :) seglarfralla |
|
| Min har gått 2 100 och har 600 mil kvar till påfyllnad och som sagt sitter det en adapter på den så att det går att fylla på där de har tankställe. ( tankmätaren fungerar precis som tempmätaren mittemot, men det är svårt att se nivåmätaren på tanken när bilen är fulltankad!) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.