AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.227

520 d - xdrive nya modellen två frågor ...

se
11
seglarfralla
Snart en splitter ny BMW 520 D Xdrive Msport
Då har man äntligen hämtat nya bilen 520d xdrive 2021 och till full belåtenhet. Två frågor:
* Hur ofta behöver man fylla i adblue?
* Tankmätaren får inte riktigt kläm på vad den visar. Jämfört med tempmätaren mitt emot så har den ju ingen nivåmätare?

//SF
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ingen instruktionsbok (papper eller digital) med?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Adblue handlar om i storleksordningen en gång per 3000 mil
3000mil låter mycket. Hur mycket rymmer tanken? Vår tidigare A6 med 15L klarade mellan 1000-1500 mil (behövdes alltså en påfyllning vid service samt en mellan intervallen). Gissar på att en BMW 520d bör förbruka ungefär lika mycket.
an
62
anders1000
520xd G31 -18
Om man går in under menyn fordonsstatus så kan man se hur mycket AdBlue som går att fylla på.
Transocean
Adblue kan man tanka rätt från pistolen på större mackar där lastbilar gärna tankar till bra priser (8 kr /liter i Norge i alla fall). Så när lampan börjar lysa så kan man börja fundera å tanka.
se
11
seglarfralla
Snart en splitter ny BMW 520 D Xdrive Msport
Ok jag köpte en stor dunk vid billeverans så den får nog samla lite damm först :)

seglarfralla
Fr
1.134
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Min har gått 2 100 och har 600 mil kvar till påfyllnad och som sagt sitter det en adapter på den så att det går att fylla på där de har tankställe. ( tankmätaren fungerar precis som tempmätaren mittemot, men det är svårt att se nivåmätaren på tanken när bilen är fulltankad!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.