AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.595

BMW 118i -05 felkod 2D32

Hej

Jag har ett problem med en 118i -05 med N46 motorn.

För att göra en lång historia lite kortare.
Det börjande med att motorlampan började lysa och felkoder lästes ut och fick då varning för oljenivåsensorn 2F9E. Sensorn byttes och del felkoden försvann.
Efter bara någon dag kom det en ny motorvarning med felkoder 2A67, 2A6B (ställmotor Valvetronic) och 2D32 (trycksensor insugningsrör).
Ställmotorn byttes till en ny BMW original och de felkoderna försvann.
Trycksensorn även den bytt till BMW original (artikel nummerändrad 6 gånger) och senast version.

Problemet är att motorlampan tänds ändå och nu återstår endast felkod 2D32.

Tilläggas att kamkedjan är bytt och även i efterhand kontrollerad att timingen står rätt.

Någon som har en idé eller känner igen problemet skull jag vara mer än tacksam. Hoppet börjar bli lite naggat i kanten nu.

Bilen har rullat 13700 mil.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Har tyvärr inget bra uppslag men är nyfiken . Tycker jag sett den där trycksensorn omnämnas i trådar lite då och då - gissar på att det är #12 i skissen nedan (ritning från min E87 120i)
Länk

Vet du (eller verkstaden är väl denna fråga egentligen riktad till) vad problemet var med föregående trycksensor? Gav den ingen signal alls tillbaka? Eller gav den bara skräp hela tiden? Eller gav den intermittent bara skräp tillbaka?

Vet du (eller verkstaden är väl denna fråga egentligen riktad till) vad problemet är med den helt nya trycksensorn? Är den stendöd? Ger den intermittent skräp ifrån sig? Eller ger den värden som är orimliga?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.