|
|
|
|---|---|
|
Det här med att vifta med foten under stötfångaren för att öppna bakluckan kanske kan va smidigt, men ganska ofta när jag står och lastar in grejer i bakluckan får bilen för sig att jag signalerat med foten för att stänga så den piper till och försöker stänga luckan medan jag står där och lastar in kassar in i bagagen så man håller på att bli uppäten av bilen. Att den falsk-triggar så ofta är ganska irriterande. Kan man inaktivera själv-stängning? Man kan ju säkert dra ur kontakten till sensorn eller blockera sensorn, men det borde finnas något mer sofistikerat sätt. Helst är det bara stängningen jag vill inaktivera. Nån mer som råkar ut för att bakluckan försöker stänga sig själv när den inte borde? | |
|
Japp, händer hela tiden, särskilt när jag packar bilen på uppfarten som lutar rätt bra vilket gör att fötterna hamnar längre in under bilen. Har nu blivit så van att jag bara gör en irriterad dunk på luckan så stannar den. Hade varit super att bara kunna stänga av stängningen. Har aldrig hänt att jag velat stänga med vift funktionen. |
|
| CA går att stänga av med tex esys men osäker om det går att utesluta bagageluckan. | |
| Vet att man kan stänga av "start o stop" med Bimmercode och massa andra saker. Har själv gjort det men är osäker på bagageluckan. | |
| @catch_me: Vad är CA? är det en förkortning eller en option-kod för något? | |
| Comfort Access (?) | |
|
Hej Precis comfort access. |
|
thekinglives |
jo, den går att inaktivera, fungerar då som en vanlig att du får använda knappen antingen på bilen eller på fjärren. görs med ESYS. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.