|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa tändspolar till min BMW 750i, E65, 2007. När jag kollar kompabiliteten på EBay avseende vilka tändspolar som ska vara till bilen så kommer två versioner av motoralternativ upp, 4799cc eller 4837cc. Kan någon förklara skillnaden mellan dessa? | |
|
Knacka in ditt chassinummers sista siffror på realoem.com och se vad du ska ha för artikelnummer på spolarna. // Magnus |
|
|
Bra site men lyckan var kort. Jag får två olika nr till tändspolar :-( Man kan undra vilken av dessa som passar till min bil. |
|
|
Det kan vara nummerändrat art.nr. eller till-från ett visst produktionsdatum. Läs vad det står på realoem.com Om du klickar på ett art.nr. så får du upp en lista över vilka bilar delen passar i, där framgår även om det har bytts art.nr. och vilka art.nr. som det aktuella art.nr. ersätter. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Länk |
|
Det finns bara information omkring DELPHI tändspolen 12138616153, när jag trycker på dess länk. Dock efter lite googlande tycks det finnas väldigt många olika åsikter om val att tändspolar. Kanske vore det värt att fråga om detta i en egen tråd. |
|
Transocean |
Den tändspolen tycks sitta i dom flesta BMW-bilar. Kanske hämta dom från skroten? |
|
Tändspolarna har bytt art.nr./utförande i ett antal omgångar och jag TROR att Delphi-spolarna är de senaste utförandet. Som sagt är det samma spolar i väldigt många motorer från BMW. I E39:an jag hade, var det en salig blandning av spolar då de bytts under åren - var Delphi, Sagem, Bosch och Beru om vart annat...men den gick bra ändå - dock fick jag byta två spolar under tiden jag hade den och då blev det Bosch. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bosch funkar ofta fint t.ex Länk Delpi,ngk och beru brukar också fungera, undvik dom billigaste. Köpa tändspolar?, ska du byta alla? Innan man byter tändspolar så kan man även kolla att dom gamla inte är fyllda med oljeklet från läckande rör/ventilkåpspackning(tätningar) |
|
|
Jag ska byta alla, Annars kommer det finnas olika typer vilket nog kan ge problem. Tändstiften byttes för några veckor sedan så jag behöver bara installera nya tändspolar och sedan ska bilen gå som en dröm (förhoppningsvis). . . . |
|
Transocean |
Bytte du stift själv? Varför vill du byta tändspolar nu? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.