|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Kör du i Göteborg (som är en e-zon) så försöker den optimera tiden för eldrift. Att den laddar ser man på bensinförbrukningen som skenar rejält. |
|
| Hej, japp e-zonerna är avstängda. Regeneringen görs vid inbromsning samt när den rullar utan gas. Men precis som du skriver så går förbrukningen upp till det dubbla en kort stund medan den laddar upp batteriet tills batteriet är på ca 1km i räckvidd varvid den går över till eldrift tills att batteriet är förbrukat då den går över till bensin med dubbel förbrukning ca 1,4-1,6 l/mil också börjar det om. | |
| Hur långt kommer ni om ni startar med fullt batteri och kör till bensinen är "slut". Tycker att 40l tank känns lite i minsta laget | |
|
Re: Cygnus Kör du i vanligt Hybridläge och batteriet tar slut laddas det ej av bensinmotorn utan endast av Regeneringen, och går över på batteridrift när batteriet fått tillräklig laddning men det blir ju bara en kort sträcka innan den åter går till besinmotorn, är så på min iaf. Har du däremot valt individual (tror jag det heter) laddas batteriet av bensinmotorn vilket blir dyrt. Att navigatorn skall ha ngn betydelse tror jag inte i detta fall. Mvh |
|
|
Är det ingen som har en uppgift på hur långt 330e touring kommer med fulladdat batteri och full bensintank? Givetvis beror det på hur man kör, väderlek mm. Kan man köra den på 0,6-0,7 på bara bensin? Då borde man komma dryga 60 mil. Kan det stämma? |
|
| Det måste väl finnas officiella siffror på det? Räckvidden på el har väl diskuteras i flera andra fall och bensinförbrukningen varier ju såklart med körningen. Men 50 mil bör du väl komma och då är det väl inte hela världen att tanka? | |
| Upp till 60 km räckvidd på el och 40 liters bensintank ger väl en räckvidd på mellan 45-65 mil på bensin, beroende på körstil och fart. Så totalt 70 mil bör väl gå med snålkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.