|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade nyligen köpt en e46 touring -00 med centrallås problem. Enda som funkar med fjärr/nyckel/låsknappen är förardörr, bagagelucka och tanklucka. Övriga dörrar är reagerar ej. Samt larm verkar inte heller vara igång. Det jag märkte är att när jag låser upp alla dörrar manuellt innifrån och sen försöker låsa med fjärr eller lås knappen (vid varningsknappen) så kan man se att pinnarna ( de man låser manuellt innifrån ) rör på sig lite gran alltså som att de försöker komma ned men klarar inte riktigt av. Jag trodde direkt att det var dem två rälen i gm5 modulen så jag bestellde 2st från ebay som jag trodde var nya men visade sig vara begagnade men enligt säljaren "kontrolkerade" så jag byte dem två rälen men utan nå vidare framgång. Nu när jag vet att rälen var egentligen begagnade så kan man inte utesluta att det var de där rälen. Kan det vara något annat än räle i gm5 modulen? Jag har haft liknande fel på en tidigare e46 jag ägd men på den minns jag så kunde jag inte alls andvända fjärr utan låste upp dörren endast med nyckel och andra dörrar om jag minns rätt gick inte alls att öppna. Den gången när jag bytte rälen så funkade allt efter bytet. Någon som känner igen symptomen? | |
|
Verkar vara ett komplicerad fel när inget har något att komma med! Märkte iaf en grej att när alla dörrar är upplåsta och jag ska låsa upp så kan även pasagerardörren låsa sig ibland men aldrig låsas upp. Sedan har jag öppnat upp locket på rälen i gm5 modulen och kontrollerad att de verkligen ser bra ut och det gör de. Så jag tror inte att det är rälen som är fel. Kan det vara ärjade kontakter i dörröppningarna eller själva c-lås motorer som strular? |
|
|
Jag var med om något liknande på en e46 där allt möjligt inte fungerade, centrallås, taklucka, nån elhiss. Men det var så banalt så en radering av felkoder löste problemet. Men det har du provat antar jag? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.