|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hämtade ut min 330e i fredags och har nu monterat på mina vinterdäck. Fälgen är av märket Dotz Suzuka Black 19" som var krångliga att montera, räckte inte med att sätta en bult för att centrera fälgen utan två? När jag nu tittar på bilens framdäck ser det ut som om hjulens ovandel står längre ut än hjulets nederdel, hjulbent så att säga plus att bilen känns hög mellan däck och skärm. Jag har exakt samma dimensioner på däcken som original sommarhjulen, men fälgarna är lite bredare. Jag har kört med bilen och allt känns bra och bilen borde ha satt sig. Men jag känner ändå en viss oro. Är det någon mer här som har en BMW 330e Touring med 19" fälgar här som kan stilla min oro? | |
| Ingen kan stilla din oro förutom en framvagnsjustering- /koll. | |
|
Nya BMW kräver ofta original fälg /Anders |
|
|
Det låter som du har eftermarknadsfälgar med för stort navhål? I så fall behöver du centreringsringar. Fälgen ska inte ha något som helst glapp mot centrum, det är farligt. Lägg gärna upp en bild om du är osäker. Att framvagnen helt plötsligt blir skev av att man sätter på vinterdäcken är helt uteslutet, det behöver du inte oroa dig för. |
|
|
Som Löwet skriver. Lägg till att det kan vara fel ET också så att de bygger utåt för mkt. |
|
|
Hej! Tack Löwet, jag har aldrig använt mig av centreringsringar så jag kände inte till dem, så nu är det åtgärdat och allt så ok ut. Jag "missade" dem när jag använde mig av origianlbultarna och inte dem som följde med. I samma ask låg även centreringsringar. Åter igen tack så mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.