|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Transocean |
Ja men det var ju exact samma mail :-) |
| Ok, så det var en bluff som jag tänkte :) | |
|
Tvärfejk. Varje annons där man får en lång uppsats som svar (som alltid handlar om annat än själva bilen) är fejk. Skulle du själv ha svarat så där? Svarat på en massa frågor som aldrig ställts? |
|
|
Nej efter att ha fått mailet var jag nog säker på att det var fejk Börjar annars bli mer inne på en 530e men tycker inte det är lätt att hitta en M-sport med bra utrustning för kring 30.000€ Hur är det annars med batteriet t.ex. någon som känner till om det behöver bytar eller andra svagheter för just 530e eller om man skulle hitta en X5 40e |
|
|
edit " behöver bytas " ska det stå Denna är ju gaska nära men trälister och chrome line :( Länk |
|
Transocean |
Jag har kört 11 000 mil med min 2018 nu, och batteriets kapacitet har inte försämrats på de knappa tre år. Jag har förstått det så att batterierna på phev:ar slits mindre än på rena elbilar då dom aldrig går till 0 eller 100 % även om displayet säger så. På en 530e sitter t ex elmotorn ju inne i vxl-lådan där den tagit platsen till momentomvandlaren och sköter också dess jobb. Alltså behövs ström! Även boost-funktionen tillsammans med bensinmotorn skall vara tillgänglig alltid (även när displayet visar 0% batteri) så i verkligheten har man alltid typ 8-9% kvar på batteriet även om ECU:n säger stop och startar bensinaggregatet. En 530e original går bra, jag kör trimmad sedan ny och min går bättre än original :-) Efter 11 000 mil samma totalkostnad på bränsle än vad jag hade på min förra E90 320dA. Den drar nästan ingenting när jag pendlar till jobb, när jag kör till Tyskland med den en gång i mån snittar den mellan 0.8 - 1.0 per mil.... |
Transocean |
Chromeline passar bilen perfekt, gissa hur jag vet. Träpanel....tja men enkelt att byta/foliera. Sitter med klipps. Annars bra utrustad bortsett från displayen, där har dom gått för snikvarianten. Vad är viktigt för dig är väl frågan... |
|
Ok, tack för svar, låter ju bra! Jo allt går att byta men man vill kanske inte börja med det med samma man köp en ny bil :) Fördelen för mig att köpa en 530e vore bl.a importskatten till Finland För en 530e med Co2 46 är importskatten kring 2000€ För en 520d med Co2 114 är motsvarande summa kring 5000€ Och 530d med Co2 144 blir det kring 9-10000€ |
|
Transocean |
Ja precis, det är likadant här i Norge, min 530e var 20 000 € billigare än en motsvarande 530d som ny :-) Då vill man inte köpa/åka diesel bara för att spara några cent per mil på soppan. Tro mig, det är många som gör det trots allt. Hybrider är skit, diesel är bra, en fyra passar inte i en BMW, du bara släper 200 kg med batterier när strömmen tar slut med en trist 520i e t c... Jag är i alla fall helnöjd sedan 2018. |
|
Ok, ja jag läste nyss denna tråd Länk Där du skrev "vilken skitbil jag köpt!"... Så jag blev lite skeptisk, kanske det ändå blir en 520d, är nog nu mer vilken som jag hittar med rätt utrustning och färg till bra pris... |
|
Transocean |
Kul att du hitta den gamla tråden! Ja, jag kom från en annars problemfri dieselbil utan "Tokyo by Night-displayer" och dylikt, det var bara det att den hade en 2.0 diesel som het N47. Alltså rasslade kamkedjan redan vid 10000 mil på en 2011. Jag hade aldrig haft en phev förr så jag tror att min reaktion då var riktig. Om du kollar just nu på 3-serie trådar så frågar de som fått sina nya 330e-touring förra veckan varför är dom så törst? :-) :-) Svar: dom är inte det, dom vet inte hur dom skall köra med sina nya bilar. Nu efter knappa tre år skulle jag inte vilja gå tillbaka till diesel. Det som BMW inte kan så bra som Google/Apple är software. BMW-connected t ex säger en ting men gör nånting annat. Kanske blir inte bilen laddat t e x. Är förövrigt samma skit över hela linja hos BMW ; inte bara på elbilar. Trådar kan ofta bli långa och de flesta läser den första och kanske den sista sidan. Om du läser hela tråden så märker du att den utvecklar sig i en annan rettning. |
|
Jo jag fick nog den uppfattningen att du ändå blivit nöjd med bilen vart efter tiden gått. Och många andra som även tycks vara nöjda med sina 530e. Tror det vore en ekonomisk bil för mig som har ca. 2 mil till jobbet. Fick annars ett till meddelande av ”Robert” Guten Abend, Ich werde einen Monat in Afrika Urlaub machen. Bitte senden Sie mir nach dem 15. Januar eine E-Mail, wenn Sie noch an einem Kauf interessiert sind. Vielen Dank! |
|
| Haha, vem åker till Afrika på semester i dessa tider | |
|
Håll dig borta från privatannonser på Autoscout24. Bara massa fejk! Mobile är bättre på privat. Firmor brukar vara OK på båda men ibland kapar de en firma med bra feedback och lägger ut en massa billiga bilar i kapade firmans namn, ofta med mejladress i fotot så man inte ska mejla via Mobile.de utan använda adressen på fotot. eller så står det uppmaning i annonstexten att mejla till en viss adress. Ja, finns ett antal sätt att lura folk...tyvärr. Är det ett riktigt superpris så är det 99,9% fejk! Och varför skulle den inte bli såld till en tysk på några timmar utan ligga kvar i dagar/veckor om nu priset är märkbart bättre än andra motsvarande? Det är organiserad brottslighet och de fortsätter att blåsa folk på stora belopp genom sånt här. Nya offer tillkommer hela tiden som inte känner till alla fallgropar på tyska bilsajter. Vill inte låta som nån besserwisser men har själv spillt en del tid på fejk-annonser och mejlande fram och tillbaka som inte leder nånvart, samt hört om ett antal som blivit blåsta på pengar så jag önskar inte att någon här ska bli en del av den statistiken. |
|
|
Nej jag kommer nog köpa av firma om det blir av... Såg t.ex. denna 525d: Länk Finns ett 140 tal 525d Touring till salu på mobile Men hittar ingen varken i Sverige eller Finland tillsalu..!? Någon orsak till det varför det inte finns 525d som G31 hit norrut ? Kan man få problem om man ska regg in en sådan ? |
|
| G31 520d har inte sålts i Sverige. Men så länge den är godkänd i EU så kommer det gå att registrera den. | |
|
G31 525d menar du ;) Tycker det vore en bra kompromiss mellan 520 och 530... |
|
|
förstås ;-) |
|
|
Skulle jag inte behöva betala finsk import skatt skulle jag köpa denna M550d Länk Men skatten på en sådan blir nästan 20.000€... |
|
| FinnUbbe: Flytta till Sverige :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.