AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
922

Batteri lampan lyser? Försvinner när jag gasar på?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
kan det vara generatorn eller remmen? bilen går dålig när den är kall(ryckig) men ok efter ett tag. Kan det vara så att generatorn är dålig eller har jag dålig batteri eftersom varnings lampan tänds då och då?
Min bil 325ic 93.
Är nog generatorn eller batteriet som är dåligt...eller så kan de vara nån mätare/relä som glappar,men tror mer på de första....kolla batteriet först!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tusen tack.
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
Jag gissar starkt på generatorn eller ldnings relät mätt upp hur mycket du ladar sen ringer du till någon bmw verkstad och kollar hur mycket generatorn ska ladda
Si
765
Simon01
120dM -08
Kolla hur mycket den laddar.. Ska ligga runt 14 volt. Laddar den för lite så är det troligtvis generatorn.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vad kostar en vanlig felsökning på BMW?

Tack för alla svar hittils:))))
W
187
W
BMW 316 -89
Låter som att Generatorremmen slirar och när du ökar varven greppar den någorlunda. Om remen är sliten byt den om den är ok så är den nog dåligt spänd.
Man skall kunna röra remmen 1 cm upp och 1 cm ner.

Mvh Martin
W
187
W
BMW 316 -89
Runt 350 kr brukar en vanlig översyn kosta....
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag kände på remmen idag d verkade förhård spänd. Problemet är att varningslampan tänds då och då. Ibland känns det även som att bilen inte tänder så bra blir dock bättre ju mer jag kör. ????
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Grodan, bytt laddningsrelä !
Oavsett om det är det som är felet så brukar dom vara slitna.
Hur är det med jordningen av motorn/generator/kaross ?
Har du kollat batteriet ?

Ta ett batteri som du vet är bra, händer det samma sak med det så kan man utesluta det.
Kolla så alla jordkablar sitter som dom ska och dessutom är hela och fria från oxidationer.

W
BMW 316 -89
Är remmen förhårt spänd får motorn det tungt att dra samt att risken för att remmen brister ökar. Ett dåligt batteri märks främst när man statar bilen, den är då mycket seg och startmotorn orkar knappt dra runt... Men testa batteriet det hjälpte mot ryckig gång på min "lilla" pärla..
Tror att det är 14.1-14.3 V den ska ladda, har för mig att de där tiondels volten är ganska viktiga. Men eftersom du har en 10 år gammal bil kanske generatorn börjar bli lite dålig.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
jag misstänker att det är generatorn. Kan det påverka tändningen såpass att den ska gå ryckig då o då?

Har bokat tid på BMW nästa vecka för en felsökning iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.