|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BWM 750i som jag är nöjd med. Dock så är den mindre skärmen tom när exempelvis navigatorn är igång. Jag får då instruktionerna hur jag ska köra på ena instrumentet. Går det inte att få dessa instruktioner i det tomma informationsfönstret till höger om navigatorns kartbild? | |
|
Ja, det går alldeles utmärkt. Du har nog bara stängt av sekundärskärmen. NÄr du har kartvisningen upp (oavsett om den navigerar eller inte) så för du idriven till höger, och sedan trycker en gång, då ska du få upp ett antal indikeringar som du kan välja på, exempelvis positionsangivelse, momentan färddator, samlad färddator och lite annat. Jag tycker att positionsangivelsen är bra, för när du har navin på så visar den lite tydligare hur du ska köra. På modernare bilar går ju split screen att stänga av, men inte på generation E60/61/63/64/65 mfl. |
|
|
Tack för informationen! Jag upptäckte att när man lagt in en rutt så kunde man som du nämnde få köranvisningarna i fönstret till höger om kartbilden. Dock när man inte lagt in någon rutt så är detta fönster tomt vilket ser lite konstigt ut. Går det även att ta bort köranvisningarna som dyker upp i instrumentet? Det känns lite lite konstigt att ha detta på två ställen när man använder navigatorn. BMW manual borde ha kunnat vara bättre i detta avseende kan man tycka. |
|
| Det där med påtvingad splitscreen är jobbigt, det sjuka är att om man gör det hela nollställt så är det fullskärm en stund tills man råkar trycka fel och sen är man fast med splitscreen. | |
|
Du kan ju välja något annat än köranvisningar, du kan ju bara ta position. När du då kör UTAN navigering så kommer det bara stå typ "Storgatan, Nyköping, Long XXXYY LAT ZZZGGG Elevation 10 m". Jag håller med om att det ser konstigt ut om splitscreen är tomt. Personligen tycker jag köranvisningen är rätt bra, om du exempelvis skall köra av en motorväg och åka på en annan motorväg och det finns 2-3-4 avfarter att välja/välja fel på. |
|
|
Jag är väl korkad men jag har fortfarande inte förstått om jag kan få annan information i varvräknare och samtidigt behålla kartan och köranvisningarna för navigatorn. Manualen känns som den är översatt med Google translate :-) . . . . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.