AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.005

Hur ta bort...

sebbe_bmw
Hur tar jag bort klister från balanseringsvikter som sitter på fälgarna på lämpligare sätt?!


Sebbe
sebbe_bmw
Jaha! Ingen som vågar svara?=)
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Bensin?
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åk förbi gummiverstan och låna lite buffsol?, extremt starkt lösningsmedel som dom använder att tvätta rent innan dom sätter dit klistervikter.
Asken
sebbe_bmw
Tack gubbar... Nu sitter det snowtires på X5an!
Ännu bättre grepp upp ur diket om det står ngn Volvo XC där!=)
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Lyfter en gammal en.

Någon som har tips på hur man får bort klister eländer från fälgarna?

Idioten som balanserade sommardäcken sist har satt 3-5 vikter på utsidan av varje fälg, mycket snyggt.......

Ska ta bort dem och få balanserat dem igen med vikter på insidan, men som sagt nu återstår problemet med de svarta klisterresterna.......

Har testat:
T-röd
Avfettningsmedel
Autosol
Lacknafta

Hjälpte knappt något av det. Har funderat på packningslösare, men man vill ju inte förstöra fälgen heller....
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag kör enbart med thinner både till o tvätta före klistring samt att ta bort gammalt.Pass upp om du har spraylackat fälgarna då ryker färgen med.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
köra med värmepisteol/håtork en sväng och sedan skrapa med någon plastskrapa, sen torka bort det sista med något trevligt limlösande medel.
Värm inte för länge så du bubblar upp lacken bara.

Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aceton kan fungera bra på många klistertyper. Finns i de flesta tjejers badrumsskåp och bland badrumsartiklar på affären. Prova dock lite försiktigt på någon dold del då det biter bra på många enkomponentslacker och kan ge en matt yta.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Eller bensin som 330diesel säger. Plåsterrester på skrubbade knän tvättades ju alltid med ren bensin från apoteket när det begav sig ;)
Eller Biltemas Label Off. Det har faktiskt fungerat på de klisterrester jag har prövat det på. Till exempel fälgviktsklisterrester.
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Många bra tips, man tackar!
Ska göra ett försök i morgon......

Man börjar ju bli less på vinterdäcken nu (+6 grader ute just nu)......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.