|
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Hur tar jag bort klister från balanseringsvikter som sitter på fälgarna på lämpligare sätt?! Sebbe |
sebbe_bmw |
Jaha! Ingen som vågar svara?=) |
| Bensin? | |
|
Åk förbi gummiverstan och låna lite buffsol?, extremt starkt lösningsmedel som dom använder att tvätta rent innan dom sätter dit klistervikter. Asken |
|
sebbe_bmw |
Tack gubbar... Nu sitter det snowtires på X5an! Ännu bättre grepp upp ur diket om det står ngn Volvo XC där!=) |
|
Lyfter en gammal en. Någon som har tips på hur man får bort klister eländer från fälgarna? Idioten som balanserade sommardäcken sist har satt 3-5 vikter på utsidan av varje fälg, mycket snyggt....... Ska ta bort dem och få balanserat dem igen med vikter på insidan, men som sagt nu återstår problemet med de svarta klisterresterna....... Har testat: T-röd Avfettningsmedel Autosol Lacknafta Hjälpte knappt något av det. Har funderat på packningslösare, men man vill ju inte förstöra fälgen heller.... |
|
|
Jag kör enbart med thinner både till o tvätta före klistring samt att ta bort gammalt.Pass upp om du har spraylackat fälgarna då ryker färgen med. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
köra med värmepisteol/håtork en sväng och sedan skrapa med någon plastskrapa, sen torka bort det sista med något trevligt limlösande medel. Värm inte för länge så du bubblar upp lacken bara. Mvh |
|
| Aceton kan fungera bra på många klistertyper. Finns i de flesta tjejers badrumsskåp och bland badrumsartiklar på affären. Prova dock lite försiktigt på någon dold del då det biter bra på många enkomponentslacker och kan ge en matt yta. | |
| Eller bensin som 330diesel säger. Plåsterrester på skrubbade knän tvättades ju alltid med ren bensin från apoteket när det begav sig ;) | |
| Eller Biltemas Label Off. Det har faktiskt fungerat på de klisterrester jag har prövat det på. Till exempel fälgviktsklisterrester. | |
|
Många bra tips, man tackar! Ska göra ett försök i morgon...... Man börjar ju bli less på vinterdäcken nu (+6 grader ute just nu)...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
