|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett intermittent fel där motorn ibland stängs av vid urkoppling. Tenderar att komma efter jag kört en stund och motorn blivit varm. EXTREMT irriterande vid rödljus och trafikstockningar påväg hem från jobbet då bilen dör hela tiden. Oftast så dör den vid urväxling vid >1.5krpm men om jag lyckas smyga ner varvet så kan den klara sig. Den kan även sen börja fungera som att inget har hänt, tex i detta videoklipp från idag påväg hem från jobbet. Först en urkoppling där motorn snällt dör, sen när jag är hemma på uppfarten och kopplar ut. Då fungerar tomgången som den ska. Inte hittat nått tjyvläckage vid insug Rengjort ICV, skakade lite på den och den rörde sig lätt - går att styra tomgång via INPA DISA verkar ok - går att aktivera i INPA LMM läser ~12-14 i IDLE Lambdor reglerar.. Vanos funkar. Batteriet var lågt ~11.8V avstängd motor, 13.5V på. Sitter på laddning nu. | |
|
Men vilospänningen var väl inte så låg som 11,8V? Inga felkoder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
65 NW_E Error Verkar som det är kamaxelgivaren på insug som dummar sig. Tror jag byter vev, och axelgivarna pluss gör en vanos o-rings renovering. Var köper man ett vanos o-rings renoverings kit nu? x8r i england verkar ha men lite dyrt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.