|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå igen Uppdatering det var igensatt vid ventilationen vid ventilkåpan samt vid förgreningen på oljesticksröret !! Det var endast oljeförbränningsrester ingen vit kondenssmörja !! Utav detta funderar jag på att byta oljefabrikat Har alltid kört Castrol edge titanium Drar mig till minnes att jag sett i någon tråd att Hasso dissade denna olja just på grund av problemen med koksning- oljeföroreningar Detta ter sig nu vara sanning Hörde också på BMW att en annan kund fått problem med sin vanos troligen pga detta Han fick renovera sin vanos och efter byte av oljefabrikat har han ej haft problem Så då är frågan vilket nytt fabrikat man skall välja ???🤔 |
|
|
Bra hittat! Jag har kört i många år på Shell Helix 10w-40 LL01 i både M54 och M62. Kostar typ 55-70 kr litern från Tyskland om man köper lite mer åt gången. Minns med glädje Hassos gamla trådar när ICA Maxi hade rea på just den oljan ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej. Har samma felkoder i shadow som inte går att radera. 5A (090) Exhaust temperature before catalyst , bank 1, signal line . Short circuit to negative. 5B (091) Exhaust temperature before catalyst, bank 2 , signal line , short circuit to negative. 5D (093) Exhaust temperature after catalyst , bank 2 , signal line , short circuit to negative. Hur kan det komma sig att det inte går att radera felkoderna? Skall man låta det vara eller börja söka? Har läst av med både Inpa och BMW scanner. Tack olaO. Tack på förhand. MVH/Flinkanse |
|
|
Hej! På de M54 jag ägt så har dessa koder alltid funnits. Tror inte det är något att bry sig om. Tar man fram typ Delphi eller Autocom så kommer de inte upp. Sen är det så, på gott och ont, att vissa felkoder som är skuggkoder, inte går att radera. Det betyder dock inte att de är närvarande. Mer som info att de har funnits. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för svaret. Gäller M54. Stämmer att de inte kommer upp i Delphi. Tänkte mest vid besiktning. Då är det bara att köra vidare. MVH/Flinkanse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.