|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med vindrutetorkaren bak ett tag, den funkar inte alls. I helgen öppnade jag shoppingluckan och kan inte stänga den igen. Sitter en puck på bagageluckan med ett litet hål i. I detta hål skall ett stift från shoppingluckan sitta i. Verkar som något av de rört sig när jag öppnade luckan för nu går stiftet inte mot hålet. Jag kan inte rubba varken pucken eller stiftet/vindrutetorkaren. Finns det någon "quick-fix" eller är det bara till att lämna in? | |
|
Völkommen i klubben, sök på ordet "microbrytare" här så får du se en hel del om vad som kan strula med shoppingluckans stängning, genom flera generationer av touringar. har bytt micorbrytare på min fd E46 men ännu inte på E91an. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Min går istället inte att öppna, vilket komplicerar ett byte;) Allt går att lösa, men kortfattat brukar det antingen vara brytaren eller kablaget. Om man låser upp min bil, hör man att det klickar i luckbrytaren så tror att det är brytaren. Om jag inte är ute och cyklar sitter väl motor och hela alltet i bakluckan och i rutan finns bara armen? Om detta är fallet bör det gå att flytta torkararmen så stiftet passar. Nu säger du att den delen sitter fast och då har jag antingen fel, eller så kärvar torkararmen. Fungerade baktorkaren innan du öppnade shoppingluckan? |
|
| Lämnade in bilen hos Bavaria. Inget fel på motorn eller kablage. Axellager/drivaxel som rostat igen totalt. Dom bytte ut det inkl tryckknapp. Blev en tidig julklapp från Bavaria på 3000:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.