|
|
|
|---|---|
|
Är vi mitt inne i ett teknikskifte? Full fart påfacebookforumen för z4. Här går det lite långsamt. Kan det bero på att folk byter till Facebook istället? Synd om det skulle bli Zzzz4 Izzy | |
|
Tyvärr verkar det som om detta forum försvinner. Är de som satsar på Facebook medvetna om att den gedigna kunskap som finns för bilar och bilskruvande ofta ligger hos (oss) äldre som inte använder Facebook. Speciellt Z3, men även Z4 kräver gedigen mekanisk kunskap. Som ägare och skruvare på Z3 har jag 10 års erfarenhet och har skruvat på bilar i 50 år. Jag försöker bidra så gott det går. Jag skulle vilja utmana forum för Z3 och Z4 att även ställa sina tekniska frågor här, för att jämföra svarens kvalitet. I dagens dödläge har jag själv övergått till det engelska Z3 Roadster, där det händer lite mer. Jag kan även jämföra med det stora bilforumet Jag Rullar för Volvo, mycket mer aktivt och i likhet med detta en tekniskt hög nivå. |
|
|
Lägg sedan till att detta forum är stenålders. Går ju inte ens infoga bilder och dela med sig av sin bil. Nu blir man säkert avstängd :) |
|
|
Jag håller med dig, jag gillar också detta forum och hoppas att det lever kvar. Facebookgrupperna är också kul, men här är det lite mer seriösa problemlösningsdiskussioner. Izzy |
|
| Håller med Filip. Siten har inte utvecklats på länge och både sökfunktionen och att funktioner såsom att t.ex. infoga bilder, videos et.c fungerar dåligt/saknas. Autopower är dock inte ensamt om detta, utan upplever att flera sidor släpar efter/har stannat upp, sen FB och andra sociala medier utvecklas i snabb takt. | |
|
Prins Valiant.. Du som har skruvat med Z3 en hel del har säkert bytat kylarvätska, jag tänkte byta kylarvätska på min 2.0 motor och enligt instruktionsboken skall det rymma 10,5 liter, så när allt var ute (trodde jag) satte jag i pluggen på motor blocket och kylaren och slog på ny vätska och då visade sig att det gick bara på 8 liter alltså har där varit kvar 2,5 liter nånstans nu är det väl Original vätska från - 00 eftersom bilen inte gått mer än 4000 mil ochjag slog på en HOAT D-48 vad tycker du man bör göra, väldigt tacksam för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.