|
|
|
|---|---|
ant |
jag måste ha bort mittkonsollen som sitter mellan förar/passagerar sätet. alltså där parkingsbromsen sitter. hur får man bort den? måste jag ta bort främre delen av konsollen också? har försökt att hitta skruvar men inte funnit några. har brutit lite grann men inte vågat ta i, vill inte bryta sönder något.. någon som vet? är mycket tacksam för ett snabbt svar.. måste ha väck den tills imorgon.. |
| Ta bort damasken till handbromsen. Sen sitter det två skruvar ovanför facket i mittkonsollen. Efter de är lossade tar du bort växelspaksdamasken, där sitter en plastmutter som du tar bort. Sen är det bara till att bända till den är lös. | |
ant |
man tackar.. ska ut och skruva dän den på en gång.. tack tack! |
ant |
jo nu är det löst.. nästan.. det sitter fast i bakkant på den bakredelen av parkeringsbroms konsollen. verkar som det sitter en skruv där. men hur kommer jag åt den? underifrån verkar det som? någon som vet? |
| Lyft ur askkoppen(bara att dra uppåt) så ser du en plastmutter därunder också. 10mm. | |
ant |
jaha.. ok.. känner mig lite newbe.. men jag vill inte bryta sönder något.. bilen är så pass fin i inredningen att det vore synd att bryta sönder något för att få erfarenhet. jag måste ha väck inredningen för att golvet läcker vatten nånstans, troligtvis i golvbrunnarna bak. har fått ett bra pris hos en kille som kunde fixa det men då var jag tvungen att demontera inredning själv. jag tackar för all hjälp jag har fått så snabbt.. tack tack.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.