AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.301

Köpråd M3 E36 96/97

Hej Alla !

Ska köpa mig en M3 E36 coupe. Det jag letar efter är en bil som har rullat ca 10.000 mil eller mindre.Tanken är att den ska användas som en entusiastbil på fina dagar.

Vad ska man kolla efter för fel och brister ? Är det fel att stirra sig blind på miltalet ?

Är det fel att leta efter en bil i utlandet ? Vad borde man betala för ovanstående ? Och är det mot förmodan som sitter på ett fint exemplar så säg till isåfall :) // Alex
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Fel på en sån bil med det miltalet är väl utöver sedvanliga grejer som skick och service att slangar och gummidetaljer har åldrats till insug och annat.

Annars är ju 10k mil ingenting i sammanhanget så det är väl mer ålder än slitage som tar på grejerna.

Personligen är import helt okey, särskilt med sparad dokumentation.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Prisbilden är väl rätt bred men kanske runt 300k för rätt bil
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
10k mil är extremt lite. Känns som att det var få bilar som mätarskruvades så mycket som E36 när dom var som populärast. Hittar du en med genuina max 10k mil tror jag vi snackar minst 300k. Sen åker du som sagt ändå på att byta alla slangar under insuget och andra ålderskänsliga slitagedelar. Åldern är en nästan lika stor bov som milen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.