|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken beskriver behöver jag ett elschema till min Bmw! Auto-Hak ser ut som en kopia på Westfalia, t.o.m. likadana kartonger. Får ingen ström till kontakten! Ganska säker på att allt är rätt kopplat, men då skulle det fungera. Jag har hittat BMWs elschema, men de använder x498 på inkopplings ställe och vad det betyder vet jag inte. Tacksam om någon kan skicka det till mig som PDF. Mvh Göran | |
|
Kolla här: Länk X498 är iaf en jordpunkt i bagageutrymmet Uwe |
|
|
Hej Uwe, Tack för länken, den hade jag på svenska och antog att det var en jordpunkt. Den är kopplad där också. Men det skiljer lite på e90 och min som är e46 (skulle jag skrivit tydligt såklart) En fråga till som du kanske kan svara på "På stödpunkt för batteriets pluspol Säkring F107 pol X9" Den ska kopplas in bakom säkringshållaren, som har stora säkringar på över 50 amp. Jag har kopplat in en strömkabel på en sådan. Som har spänning. Bredvid sitter en som är täckt av en plastbricka, det är den som jag kanske ska koppla in på. Men eftersom 12 volt finns på den jag använt så borde det inte ha någon betydelse. Annars är det nog ett kabelbrott någonstans. Tack för att du vill hjälpa mig. |
|
|
Hej Göran, jag har hittad det: Länk Kannske värt att ta en titt Mvh Uwe |
|
|
Hej Uwe,. Jättebra att du kunde verifiera den anslutningen, nu vet jag att den biten är rätt kopplad. Tyvärr innebär det att jag har något annat fel istället! Men vem har sagt att livet ska vara lätt! Troligen kabelbrott i stället Men nu åker den in i en ganska varm maskinhall till våren nästa år, så tar jag nya tag då. Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.