|
|
|
|---|---|
| Diagnos med Carly ger felkod 000020 aircondition någon som har hum om vad är.Även rödmärkt. Har även en fråga bilen är en x3 e83 2005 har läst en del om swilverflaps hoppas at det är rätt stavat. men ni vet vad jag menar är det dom motorerna som har problem med att dom kan lossna och ramla ned i motorn | |
|
Hej, Felkoden avser AUC-sensorn för kupéluften. AUC står för Automatischer Umluft Control (enligt BMWs underliga blandning av tyska och engelska). Sensorn sitter framme vid kylaren någonstans (på min bil är den fäst vid expansionskärlet) och skall reagera på t ex dieselavgaser eller annan oönskad lukt och (påverka klimatanläggningen att) stänga friskluften till kupén. Länk I den länkade tråden undrar TS om det är felkoden på AUC som gör att AC:n inte fungerar. Själv tror jag inte alls att det är sensorns fel, men jag har inte läst ända till slutet. Vid ett tillfälle, när jag hade sölat lite för mycket glykol - minns inte längre vad jag gjorde - fick jag felkod på AUC. Kanske öste jag då på med vatten - minns inte det heller - och sen var det bra igen. "Swirl flaps", som du antagligen avser, har inget med detta att göra. Jag misstänker att det blir ett tydligare resultat än en felkod, om en S F trillar ner i cylindern... ;) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.