AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
841

TRAILER LIGHT

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Check controlen visar detta medelande trots att jag ej har släp kopplat. alla lampor på bilen är hela.något förslag hur det kan komma sig. säkringarna är hela.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Du har inte fått in en massa skit i kontakten?
Inga kabelbrott?
Bra spänning på batteriet? Jag har läst om en del skumma saker som OBC:n ger i från sig vid dålig spänning på batteriet.
Bara mina tankar...har ju inte sån "lyx" på min :)

MVH
Patrik

Har du kollat säkringen under bak sätet? Rickard
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Hej! har ej kollat säkringen under sätet trodde bara att det fanns en.Kanske det finns en säkring för spolarpumpen där också eller????
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hej!
Igår var jag och "Micke Olsson", här i från forumet, och kollade på en E34 med samma fel som du har.
Enl. försäljaren, som iofs inte kändes helt seriös, så berodde det på att någon kört ett släp där någon lampa har varit sönder och att Check-controllen sedan minns detta fel.. tro't den som vill :)

MvH
Patrik, Karlskrona

Tigerr
Patrik -- Så då skulle CheckControllen minnas om man bytar en söndrig lampa då (tex) och fortfarande visa på att lampan är isönder..?

Tigerr
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Tigerr:
Nej. Då kan den ju kolla att lampan är hel. Har du inget släp tillkopplat så vet den ju inte om lampan är hel...
MEN..jag säger absolut inte att det ÄR så..det var hans "ursäkt" för att "TRAILER LIGHT" kom upp på displayen..

Som sagt.."tro't den som vill"..jag är lite skeptisk.

MvH
Patrik, Karlskrona

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
nä det är absolut inte sant. Har inte du nån säkrings hållare i bagagen på vänster sida till släpvagnskontakten?? Om du har det så kolla säkringarna, hjälper det inte att byta säkrinagra så är det nåt fel i säkringsboxen! På min förra 525 hade samma problemm, men då var det nog fel på boxen!
Lycka till!

MvH Bmw 4-ever

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har också fått detta fel på min på sistone - men min har ingen dragkrok och har heller aldrig haft det.

Mvh Björn
ho
432
hombre
750iA 1991
Finns det fortfarande inget svar på varför man får anhängerlicht felmeddelande ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.