AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
11.095

bmw iX oficiell

Sida 4 av 4
Caramba_iX

Inget nytt leveransdatum i systemet kan bero på att hela V.10 och även nästa V.11 så ligger produktionen nere i Dingolfing.

Länk

En iX40 ägare i Australien upplevde en hel del problem när han skulle aktivera Driving Assistance Professional. Efter flera dagars felsökning hos BMW kommer man fram till att det är en felaktig kamera som är orsaken till div. felmeddelanden som kunden råkade ut för. Om så är fallet återstår att se, kunde lika gärna bero på trasig styrenhet.

" BMW Australia & Germany have decided the Driver Assistance camera module is faulty on my car - glad at least they've finally figured out what the problem was.
A new one has been ordered (from Germany), will get the car back for a week or so while it's being shipped (will just have to avoid Driver Assistance functions) & then hopefully the replacement will sort things out."

Länk

"BMW nämner själva att så många som 50-60 stycken iX:er står just nu inne på verkstad och det på grund av styrenheten. Eftersom Sverige står för mindre än 1% av BMW försäljningen i världen skulle det innebära att globalt handlar det om ca. 5000-6000 iX:er som bara samlar damm."

Även om det skulle vara sant skulle BMW aldrig gå ut med den typen av info till en privatperson.

Ska3

Precis vad jag misstänker också, den uppgiften är nog tagen helt ur luften. Låter högst osannolikt att 50-60st nya BMW iX skulle stå och vänta på ny styrenhet.

Dessutom, så är det helt felaktigt att påstå att Sverige står för mindre än 1% av BMW försäljningen i världen, när det gäller nya elbilen BMW iX.

Faktum är Norge och Sverige kommer att få 70 procent av den totala Europaproduktionen!

Källa:

www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/artiklar/20220110/alrik-varldens-basta-greenwashing/
Caramba_iX

Hur går det med styrenheten till din BMW iX, har du hört något mer från Bavaria Uppsala?

Läste om en tysk ägare till en iX40 som upplevde problem med Driving Assistance Professional. Bilen uppdaterades på verkstad i veckan med nyaste soft Version 03/2022.35 samt att kameran i framrutan fick kalibreras om. Det har tydligen åtgärdat problemet.

Harrys garage testar IX

Autogefuhl testar IX 50 ingående

Ca 20 mils räckvidd i autobahn tempo borgar inte för några långa pass på de tyska motorvägarna.
Kan man få lite recensioner från er som haft sina IX ett tag? Vad har ni ex vis för räckvidd?

/Anders
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Såg två iX ute i trafiken i Uppsala nu på förmiddagen. En på Bäverns Gränd och en uppe vid Gränby köpcentrum. Är första gången jag ser någon i verkligheten. Såg tyvärr inte så feta ut som jag trodde.
Jag har sett nån varje dag senaste tiden. Snackade med en utanför ICA Norby förra veckan och idag åkte jag efter en 50 ända ut nära oss. På stan har jag sett flera.

/Anders
Da
292
Dafro
BMW 530e xDrive Touring -21
Nissan Leaf -22
Hej ny hör från idag men har beställt en IX50 som jag väntar på.

Detta test ang räckvidd är lovande.

345 Miles i 70 mph, 55 mil i 110.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.