|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Nu börjar provkörningarna av IX dundra in på Youtube, verkar vara en riktig kanonbil! Utseendet väcker helt klart känslor. Jag diggar den skarpt. Tyvärr lite för mycket över min budget för att det ska vara ett alternativ. | |
|
Bra review som vanligt: |
|
| Min bror skall tydligen få leverans v.47 måste vara ganska tidigt? | |
| Omdömet verkar mycket positivt efter sett lite provkörningar av olika Youtubers och motorjournalister. Personligen tycker jag att den är lite tuff. Ska bli kul att se, när BMW även släppt embargot på i4 M50i också. | |
HerrOber |
Låter helt otroligt knäppt ja. Vill mig minnas den finns tillgänglig i konfiguratorn för X5 tex? Komponentbristen får väl alla stackare först när bilen börjas sätta i produktion... när någon börjar plocka ordern dvs. Alla "fossilbilar" med night vision får ett utskuret hål i grillen för att FLIR-linsen ska titta ut. Men denna har ju bara 2 dunderstora njurar och en färdigkonstruerad plast-bit i mitten... (Norska BILIA skrev på sin FAQ att Night vision IKKE ÄR TILLGÄNGLIGT =/ ) |
| Stod några utanför BMW Kungsbacka i morse. Ser snygga ut. | |
| Fick en liten förhandstitt idag på en IX, skulle nog säga att det är en av BMWs fetaste bilar. Riktigt snygg live! | |
| Såg den på riktigt i veckan och den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Helt plötsligt känns X5 ganska gammal i designen. Dock är jag inte helt mogen för att ta steget till elbil än när det gäller första bilen. För mycket strul med laddningen mm. Där har verkligen Tesla ett övertag. | |
HerrOber |
Var på ett launch event i veckan: Bilder Länk Länk Länk Första intryck: Den här bilen gör sig bra i mörk färg. Rymdkänsla och atmosfär som andas "framtid" Trevlig inredning Bilen hade "flockat" tyg precis överallt, på dörrarnas insida. Information: Nightvision kommer ej finnas. Däremot har den ny generation "Lidar/sensorer" BMW-talk röststyrning, på engelska förstås till att börja med. Själv-lagande grill" dvs smårepor fylls igen efter tid. Lite gimmick, viktigare är väl att hantera stenskott på rutan kan tyckas. 5-6mån levtid på ny bil Pratades om seriös lansering "mot juli 2022" Dragkrok, 2500 kg 570L bagage. Kändes dock en aning "smalt" och litet jämfört med X5/5 touring Ingen split-gate utan ganska stor baklucka, som tar med sig stora delar av bilens kaross vid öppning. Taklucka går ej öppna, däremot hade den panorama-glastak med sk "magic" teknik som går dimra för genomlysning eller täcka med frostliknande yta. Hål finns för takräcke |
|
Någon som beställt? Det finns ju nu ute ett antal 40i. /Anders |
|
| Min bror fick leverans på sin IX 40 i tisdags, tycker bilen verkar bra. (Vi båda hade ju välspecade X5 e45 innan) den här bilen känns mer modern. | |
|
var på ecar expo i Göteborg under helgen. IX.en gör sig verkligen bättre IRL än på bild. fortfarande inte helt van vid fronten men gillade bilen i stort. baklysena var verkligen hur snygga som hellst. Vad gäller interiören så var den väldigt rymlig och väldigt fin känsla. Den får övriga x-modeller att se omoderna ut . ska försöka ordna en provkörning och se om känslan är liak positiv efteråt |
|
|
Testade denna häromdan. 40 är ingen snabb bil med den vikten. Men går lent och fint. Designen är cool i verkligheten. Fin ratt med. Dock gillar jag ju mer de tradionella sportstolarna. Dörrhandtagen känns som onödig gimmick. Likaså att öppna inifrån med knapp. Jag har inte kört så mkt suv men efter en tur i denna kryssare bekräftade jag för Mig själj att 3/4serien är Dem bästa storleken på BMW |
|
|
Så, såg bilen på flygplatsen i Berlin, och måste hålla med om att den ser betydligt bättre ut i verkligheten. En ny version har dessutom fått premiär, M60 Länk |
|
|
I mitten av december 2021 hämtade vi upp vår nya iX på Bavaria i Uppsala. Det var kärlek vid 1:a ögonkastet och den slutade aldrig att överraska familjen. Köregenskapen, den tysta kupén, utrymmet, lounge känslan. En fantastik bil och alla i familjen var supernöjda. Men, så efter en vecka fick vi problem. Styrenheten börja strula och hela familjen blev strandsatta under en bilresa. Bilen bogserades till Bavaria i Karlstad och efter två dygn på verkstad, "sköt" de in en ny mjukvara. Vi hämtade bilen och tuffade iväg igen. Men det dröjde inte mer än ett par veckor så började appen i mobilen att strula. Bilen skickade inga uppdateringar till appen men kunde ta emot kommandon. Bavaria i Uppsala ville “skjuta” in en ny mjukvara och vi lämnade in bilen i slutet av Januari och sen dess har vi inte sett den. Detta på grund av att styrenheten är trasig och tydligen är vi inte ensamma om detta. Bara hos Bavaria i Uppsala står tre stycken iX:er med samma problem och reservdel går det inte att få. BMW i Tyskland, väljer nämligen att skicka ut nya bilar från fabrik istället för att serva befintliga kunder som drabbas. Inte service-minded enligt mitt tycke. BMW nämner själva att så många som 50-60 stycken iX:er står just nu inne på verkstad och det på grund av styrenheten. Eftersom Sverige står för mindre än 1% av BMW försäljningen i världen skulle det innebära att globalt handlar det om ca. 5000-6000 iX:er som bara samlar damm. Tack BMW! |
|
|
Jag blev drabbad av BMW:s "Option Deleted" taktik för ett år sedan men bilen är i alla fall körbar!. Ofattbart dåligt av BMW, (om de nu har fungerade moduler att leverera ...) |
|
|
Oj lider med dig @Caramba. Märkligt att jag inte hört om problemet. Vad händer nu? Jag lånade en IX ett dygn men blev inte imponerad. /Anders |
|
|
@Med känsla, Bavaria i Uppsala ursäktar sig förstås och meddelar även att det är inget de kan göra. Vilket innebär att vi drabbade får helt enkelt digga läget och sitta lugn i båten i väntan på att BMW ska, "när de känner för det", komma oss till undsättning. BMW har hela tiden skjutit fram tidigare bekräftade leveransdatum och sedan igår finns inget nytt leveransdatum i systemet längre. Det är knappast den service man förväntar sig när man köper BMW:s premiumbil med ett inköpsvärde på 1.200.000 kronor. Mycket oprofessionellt agerat av BMW och Bavira. |
|
| Tysk kvalitet? Blir inte jättesugen på att byta tyvärr. Hade faktiskt hoppats en del på iX. | |
|
Caramba_iX Märkligt, borde nästan handla om tillverkningsfel på enheten, hur kan annars så "många" nya iX drabbas av samma fel? Inte ett ord om liknande problem med styrenheten på tyska motor-talk.de Det är dock helt felaktigt att Sverige står för mindre än 1% av BMW försäljningen i världen, tänker då på iX specifikt. Faktum är Norge och Sverige kommer att få 70 procent av den totala Europaproduktionen! www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/artiklar/20220110/alrik-varldens-basta-greenwashing/ Vilka är det som påstår att hela 50-60 stycken iX:er står just nu inne på verkstäder i Sverige på grund av styrenheten? Låter helt otroligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.