|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det underliga är att BMW's aktiekurs har gått som tåget senaste tiden trots att den ena designen är fulare än den andra, klagar inte på kapitaltillskottet dock... |
| Återstår förvisso att se en SUV man kan kalla vacker, men detta är en sorglig skapelse. Visserligen hör SUVar inte framtiden till men så här avskräckande behöver de ej se ut! | |
|
Så vad känner ni för denna modell IX? /Anders |
|
| Absolut ingenting, sjukt intetsägande bil. | |
|
tsint, Den är väl allt annat än intetsägande? Jag tycker den är jättespännande. Den tänjer verkligen på gränserna. Jag gillar den. Speciellt interiört. Visst hade de kunnat göra en helt konventionell SUV med eldrift istället men hur kul hade det varit? BMW verkar gå en egen väg med iX. Först i3 som verkligen också var nåt helt nytt och unikt men som i gengäld fortfarande känns fräsch efter snart 10 år. Vill man ha ett mer konventionellt utseende och ändå köra på el så finns ju alltid iX3 och snart även i4. iX3 kan tyckas vara en blek kopia av E-Tron och EQC men den har sina poänger och verkar ha en väldigt snål drivlina, även på vintern. Länk |
|
| Priser från 865 000 för iX40 och från 1 065 000 för iX50. | |
| Skönt. Då kommer man inte se så många på vägarna. | |
| Jag tror den blir kanon. Ska bli intressant att se hur den är körmässigt. Designen kan man orda om. Haft i3 som lånebil när min femma vart inne på service och den tyckte man också först bara var knepig men jag gillar den skarpt efter att man fått tillfälle att bekanta sig med den. | |
|
Kanonsnygg bil och spännande tycker jag. Hade vart booring med en elektrifierad x5. I rött är den väldigt tilltalande. Jag har en i3 och tyckte innan jag köpte den att det var konstig design och ful ratt iom att den bara har 2 ekrar. Men sen inser man att det bövs ju bara 2 och då är det skönt å slippa. Det enda som slår den raka sexans fina gångkultur är elmotorn, den går ju ännu lenare. 500 hk som i den här bilen har gör att få kommer sakna ice bilarna. De känns helt enkelt slöa när man jämför. 2 kwh/h är inget att klaga på. Ca 3 kr milen vid ett hyfsat rörligt elpris å laddning hemma. Min I3s drar 1,75 men då kör jag en del på sport mode. Jag hade velat sett en mer traditionell Hofmeisterkink och sportstolar i bilen. Annars är den kanon. Tror att fansen kommer uppskatta de stora grillarna som häntar inspiration från bla 328 frå 30-talet. 30 åringar kommer visst köpa de här bilarna. De som vill lägga mycket mynt tar ix, mellan mynt i4 vilken jag också tycker är kanonsnygg och arbetaren kör i3, eller så har man i3 som en billig andrabil att rusha omkring med när man inte är med hela familjen eller eller bara ska pysa ner på affärn själv. Framtiden är här för att stanna och bensin och diesel kommer fasas ut. Bust nu är jag inte säker att jag gjorde rätt som skaffade en 340i i höstas, men jag ska njuta av den ett tag till. Men för att den inte ska kännas slö jmf med i3s behöver den nog åtminstone bm3 stage 1,5 |
|
|
Frågan är vilka rabatter som ges och vilka utrustnings paket som kommer. En naturlig konkurrent är junAudi E-tron även om den ser ut att vara mindre i storlek. Samtldigt ser den mindre ut än nuvarande X5 G05. /Anders |
|
|
Någon som har beställt en IX? Jag har nog ändå väldigt svårt för modellens utseende. Det blir nog isåfall en I4 M50. IX blir väldigt dyr, minst 1,2 mkr om man vill ha en 50 med mkt utrustning. /Anders |
|
| Har du fått offert på en IX? Är lite intresserad men osäker på om jag vågar gå över till batteribil. Har tung högerfot och gillar att ligga i vänsterfilen 😁 | |
|
Nej det räckte med att konfigurera lite. Du får räkna med ca 1,2 mkr netto med bra utrustning. /Anders |
|
| Jag var lite sugen på en iX men den blev alldeles för dyr för mig. :( | |
| Ja, jag såg att man kunde bygga en IX nu, landade på 1,5mkr😂 För dom pengarna får man ju nästan en sån där röd bil från Modena. | |
|
Ja en IX med den utrustning jag vill ha landade brutto på ca 1,35 mkr för mig och det betalar jag inte för en bil. /Anders |
|
| Ja det är mycket pengar och frågan är vad restvärdet blir? Sker ju en enorm teknikutveckling just nu. | |
| Har BMW slutat med night vision? Verkar som att det inte går att få på de nya modellerna 😕 | |
|
Tråkigt och konstigt isåfall. Jag har det på min X5a och det har varit användbart några ggr som vi bor, i kombination med Laserljuset som är suveränt. /Anders |
|
| Jag läste i ett annat forum att det eventuellt kunde bero på komponentbrist. Men det verkar vara borta från alla nya modeller om man provar att bygga någon. Väldigt tråkigt om det stämmer då jag har haft stor användning av den. Den är ju aktiv hela tiden i motsats till vad många tror. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.