|
|
|
|---|---|
|
Hej! Anledningen till att jag fråga här är pga av att bilen visar tecken på att topplockspackning läcker. Så frågan är hur mycket det tar på värdet. Har inte jätte koll på BMW men vill inte skänka bort den eller lägga ut den till något överpris. BMW e36 318i touring 98 ca 19000 mil Ingen rost Nya dämpare/fjädrar bak 2 nya framdäck Besiktad till 2021-07-31 | |
|
Du menar ingen rost som syns på lite avstånd? En -98 som gått 19000 mil med "ingen rost" låter helt otroligt. MVH Christofer |
|
|
OKej, ingen rost är väl kanske att ta i. Min info kommer från föra besiktningen där dom tom nämnde att det var väldigt lite rost. Kan tillägga att den blev avställd 2011 och stod i en lada till 2017. Så på 10 år har den bara gått 2500 mil. Sen var den först 4år i tyskland om det gör någon skillnad. (Har inte koll på bilar alls) |
|
|
När du skriver att det finns symptom på att topplockspackningen läcker - är du säker på att det inte är ventilkåpspackningen du menar? Det är stor skillnad i arbetsinsats på de två packningarna - ventilkåpspackningen är i sammanhanget "en småsak" i förhållande till topplockspackningen... Trasig topplockspackning gör bilen svårsåld och du får "kaffepengar", medan en ventilkåpspackning går att fixa för relativt små pengar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Johan! Har gjort lite felsökning. Grädde kola i oljan Vita avgaser När jag har öppet kylar locket, så trycker motorn ur vatten på tomgång. Om jag förstått lite, så lutar det åt topplockspackning... |
|
|
Jo, det låter som något sådant...eller värre... Tror bilen blir svårsåld för annat än "kaffepengar" med det problemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När du säger kaffepengar, gissar det handlar om ett par tusen då. Sånt är livet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.