AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
2.839

Några tankar om denna?

Tänkte ta mig tiden och titta på denna bil i helgen. Bra pris och låga mil. Det som for mig att fundera är att senaste året har den bytt ägare väldigt mycket. Och mycket bilfirmor.

Länk

Regnummret är EML944
16.589
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Blockade regskyltar, inget företag med det namnet finns registrerat. Adressen går till en bilhandlare (och en möbelhandlare) som omsätter småpengar och inte har några bilar registrerade på sig.

Hoppas inte på för mycket hjälp om nåt går snett efter köpet av den typen av "handlare" så att säga. Själva bilen är det säkert inget större fel på. Det är ju inte de som byggt den.
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Ett tips är att kolla vad tidigare brukare/ ägarna heter via transportstyrelsen. Sen ringa dem eller söka efter dem på typ facebook. De brukar ge mig en bra känsla för om jag ens vill provköra bilen.
Ser inga konstigheter med den.

Den verkar vara svårsåld med tanke på att den vandrat mellan en hel del handlare.
Kan vara att den inte har skinnstolar, mm.

Ditek behandlad 2015 och 2017
Ägd av en person i Umeå 2015-18, verkar vara den enda privata ägaren.

Just nu är den leasad, bör ju kollas innan köp.

EB
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Finns det inget företag som heter Upplands Bil? Konstigt, då undrar jag starkt vad det är som ligger på Åkaregatan 2 i Uppsala.

Att den har bytt ägare mellan bilfirmor skulle jag inte se som något problem. Det lär väl knappast vara något problem att få reg.numret heller om du ringer dem och frågar.

Jag skulle inte bry mig särskilt mycket om föregående ägare heter Ali Baba eller Lena Handén. Det är ju en svensksåld bil. Om det nu stämmer får du ju veta när du får reg.nummer.

Däremot är jag tveksam om jag skulle vilja ha en sexcylindrig modell med ligga idriven och lilla skärmen. Det skulle jag nog inte faktiskt. Sen skulle jag inte vilja ha en Msport-modell som har vanliga fjädersättningen. Sänkningen på alla xdrive-modeller kom nog först 2017 eller så. Rätta mig gärna om jag har fel. Det kanske är av dessa anledningar som den är billig.

För övrigt så undrar jag om det är så att Upplands Bil ägnar sig åt förmedlingsförsäljning, om de nu inte har några bilar registrerade på sig. Det kanske är därför som de heller inte visar reg.nummer; därför att ägaren inte vill det.
16.589
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
”Finns det inget företag som heter Upplands Bil? Konstigt, då undrar jag starkt vad det är som ligger på Åkaregatan 2 i Uppsala”

- Inte ett företag som heter Upplands Bilar för något sådant existerar inte.

Bilen ägs just nu av ett bolag som verkar ha varit en postorderhandlare (med usla omdömen) som numera bedriver bilhandel. Ligger varken i Uppsala eller heter någonting åt det hållet.

"Skandalbolag..!! Svarar inte på mail eller telefon när man provar kontakta dom om pågående leverans, provat nu i 15 dagar. Men när man vill beställa så svarar dom på 2 dagar..."

"Ett rent skämt. Svarar inte på mail och knappt i telefon. Väntat i veckovis på beställda och BETALADE saker och det kommer bara ursäkt efter ursäkt och lögner om att grejerna ska vara skickade. Handla ALDRIG härifrån!!"

Bolaget ska bedriva tillverkning, försäljning, import och export av främst belysningsartiklar. Bolaget ska även bedriva detaljhandel främst via postorder- och internethandel inom elektronik samt därmed förenlig verksamhet. Handel med personbilar och lätta motorfordon. Bolaget ska bedriva uthyrning av släpvagnar skyltade med kundanpassad reklam, tillverkning och marknadsföringsmaterial samt försäljning av släpvagnar och därmed förenlig verksamhet.

Känns stabilt
Tack för alla svar. Jag tror att jag avvaktar!
Visa användare
2.842
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Upplands Bilar är up and running, har en del bilar i lager. Länk
Bolaget bakom är BKG Nordic AB, reggat i Stockholm.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Upplands Bilar finns inte registrerat som bolag och där hade jag nog undvikit att handla bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.