|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst nu i över en timme i forumet men hittar ändå ingen bra och aktuell svar på min fråga och därför startar jag en ny diskussion för min fråga. Vad är en bra felkodsläsare för en X3 3.0sd E83 och var köper jag den? Det mesta jag hittar här är mycket gammal info. Är det en INPA k+can USB adapter, Carly, en billig bluetooth/wifi adapter eller kanske en Biltema Diagnosverktyg för BMW man ska satsa på? Jag har ingen problem med att installera mjukvara på min dator eller betala för en app, bara det fungerar som det ska med den här bilen oh kostar mindre än att läsa ut hos en verkstad. Jag har ingen behov att programmera inställningar men behöva kunna ta bort felkoder. Någon med bra tips? | |
|
Hej Jag har både Carly och det kitet OlaO här på forumet säljer. Carly är enklare och jag har även licens för andra bilar så den passar på Volvon. INPA/ISTA... är klart bättre för mer avancerad felsökning, kodning etc., men kräver laptop och kabel. Kostnaden för båda tjänar man lätt in på några felsökningar. |
|
|
OK, tyvärr så fungerar ingen av länkar som finns i hans profil. Jag ska skriva direkt till OlaO. läser nu lite instruktioner hur man installerar INPA/ISTA som verkar vara omständlig om man har Win10. Sen verkar det finna många olika kabel. Vad är rätt kabel till en E83 från 2007 eller beror det på vilken mjukvara man ska använda? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Launch CRP Touch Pro dyr men bra. Alla system samtliga bilmärken ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kontakt etablerad ;-) Denna version av Inpa fungerar faktiskt som bäst på Windows 10. Lätt att installera. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.