AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.216

Söker företag i Sthlm som åtgärdar stenskott

Som rubriken skvallrar om söker jag ett företag som är genuint duktiga på att fixa stenskott. Bilen är röd och tidigare erfarenheter av hemmatattande med lackstift har lämnat ett resultat som jag har svårt att acceptera. Ser mest ut som att ett barn lekt med läppstift i en kulör som på sin höjd är nästan rätt. Även sett att det finns mer seriösa satser - främst Chipex - men vacklar kring om det ändå inte är bättre att överlämna detta till någon som verkligen kan.

Letar därför efter proffs som pysslar med stenskott. Gemene billackerare skulle säkert kunna göra ett försök men jag tänker att det kanske finns någon här som har erfarenheter att dela med sig av?

Tog en sväng på Google och hittade ett företag i Södertälje (Milles Auto Make Up) som verkar pyssla mycket med just stenskott och mindre skador men just inte mycket mer.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Jag har testat Chipex och på små stenskott fungerar det riktigt bra. Förr eller senare måste man kanske ändå lacka om och då kan man underhålla med Chipex eller liknande. För om du får tillbaka bilen från firman får du såklart tre nya stenskott på väg hem...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.