AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
656

320 D från 2017->

Hallå

Går o funderar på o köpa mig en 3a.
Fastnatt för 320D från 2017 ( automatlåda) verkar som en bra kompromiss för mina ändamål.
Något man bör tänka på? Se upp med?
Hur är det med service,bilarna jag kollat på har rullat mellan 7-10 000 mil.
Har det letat sig in ngn "Holybigmothaf*cka" service vid 11000 mil som kostar 30 lax eller hur ser servicearna ut?
Tack på förhand o trevlig kväll
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
I den sitter det den "nyare" 190hk motorn som kom from 2016 i 3-serie.
Automat i dessa bilar är numera nästintill standard. Ibland dyker det upp någon med manuell låda, men dom är svårsålda. Så automat är helt rätt val att göra.

Det dyker inte upp någon jätteservice just vid som miltalen. Servicen är konditionsbaserad. Men det blir ändå som att det blir en liten service ena gången för att sen bli en stor nästa service.
Du kan se i Idriven vad som är gjort senast, och hur långt det är kvar till nästa service, och vad som förväntas behöva göras då.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Köpte en 320d med manuell låda privat.

Oroade mig också för att den blir svårsåld.

Sanningen är att automatbilarna med samma utrustning och miltal såhär 8 månader senare fortfarande ligger 50 000:- över i pris.

Men efter man tänkt genom ordentligt kommer det vara en vinstaffär om 6 år när bilen gått 15 000 mil. Skulle förvåna mig mycket om bilen blir svårsåld om jag lägger mig på 80 000:- om automaterna kostar 100 000. Jag kan alltså lägga mig på 50 000:- och gå +- 0. Men känns inte troligt va att man kommer värdera automat som 50% av bilens värde på en 10 år gammal bil?

Manuell = prutläge. Den kloka utnyttjar läget och spara pengar. En diesel med Manuel
är enligt min uppfattning en ok körupplevelse. Kan man leva med det. Kör på manuell...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.