|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nån som har koll om det finns nån hjälpvärme/elslinga som hjälper till att få upp kupevärmen snabbare på en f30/31 resp f10/11? | |
| Det finns iaf på F11, vet ej hur det ser ut på F31 men skulle gissa att det finns. | |
|
Jag har i min F11, 100 Amp 1000 Watt elektrisk uppvärmning av defrosterluften. Om det är standard eller tillval vet jag inte. |
|
| Okej. Hur funkar det? Genom å trycka på symbolen med vindruta? | |
| Helt automatiskt, inget man styr själv. Om det är kallt ute så drar den elektriska värmen igång av sig själv till motorn har blitt varm och ger nog värme. | |
|
Vad heter denna funktion på BMW språk? Tillhör det 'utrustningslistan' eller finns den bara där. Jag har nämligen varit imponerad av värmen i min 530d GT jämfört med värmen i ndra 530d jag haft. Tänker att värmen kan förklaras av detta extraelement. Men å andra sidan tycker jag att värmen i motorn kommer upp i temperatur snabbt. Enligt mätaren som ju mäter oljetempen (den lilla kannan), kommer den stora dieslen upp i temp mycket fortare än på e61 modellerna. Det är ju iofs bra, men lite förvånande. |
|
| Okej. Tackar då vet jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.