AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.911

My BMW, Ny app

Bmw ska har börjat släppa en ny app som ska ersätta BMW connected drive. Den heter My BMW.
Finns för tillfället i några länder (ej sverige).

BMW video om appen:

Laddade ner den med vpn osv visst den ser snygg ut men funktionerna verkar inte vara ändrade något. Och som en android användare har jag inte fått hälften att funka som det ska. Exempelvis har bmw apps eller spotify aldrig funkat. Förhoppningen var att det skulle funka nu med ny app men verkar vara samma skit i grunden med en ny fin framsida. Snyggt är det i alla fall :)

Får be om ursäkt om någon postat kring samma ämne förut.

Om någon har en lösning för att få bmw apps och funka eller bmw album art hojta till.
Tack o hej!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Connected Drive-appen är så kass att jag gjort en genväg på hemskärmen till webbsidan istället som funkar bättre. Pinsamt att ett företag som BMW inte kan få ordning på en så pass enkel sak ändå. Får väl hoppas att den nya appen efter lite utveckling funkar bättre...
Nu finns den att hämta. Laddningshistorik är nytt samt att man kan se bränslenivå i procent. Annars verkar det vara samma funktioner. Hoppas man kommer kunna se statistik för senaste körningen (som jag kunde i Connected med F30 330e) senare eller ännu hellre en körjournal över senaste körningarna.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Procent på bränsle finns även i den gamla appen, tyvärr hittar jag inte att man längre kan schemalägga värmaren i den nya appen???
Finns för mig under "Laddning & klimatisering" men det är väl olika beroende på bilmodell. Procent på bränsle kan jag inte se i gamla heller så det är nytt för mig.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag har också förlorat möjligheten att schemalägga värmaren på min f07 GT.

/M

Mina bilar: Länk
K1
86
K1M
330e -20
Ser ut som det är olika för olika modeller.
Min 330e G20 har samma möjligheter som tidigare
Plus att jag fått nivå i soppatanken, det hade jag inte tidigare.
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Samma som för @tegel
Det enda som finns är tuta, blinka med ljuset samt ventilera samt att positionera bilen. Sätta igång värmaren och skicka position till navigatorn är det ända jag använt gamla appen till, och nu är dessa funktioner borta. Helt värdelöst.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Samma här som Tegel så jag kasta den och installera om den gamla.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ny version har kommit som bl a återigen ger möjlighet att från appen ställa in tiden för värmaren
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Nya versionen verka ännu inte fått någon Apple Watch version?
Visa användare
38
shamrock_bones
E30 325i Cab -86
G32 630d Xdrive -18
I01 i3s -19
Finns det någon lista där man kan se vilka funktioner som är tillgänglig per modell och årsmodell?
I beskrivningen av appen i Goggle Play står att den har en Demo-mode (hittar den inte men kanske beror på att min bil är uppkopplad) och det står att man skall kunna välja tilltänkt bilmodell i "Garaget". Du kan ju prova om det ger något (och läs allmänt om funktioner där).

Det står att appen skall fungera optimalt för 2014 och frammåt. (Se också diskussionen om att 3G-nätet verkar stängas i en annan tråd. Vet inte när BMW instroducerade 4G i de olika modellerna.)
Annars beror det nog mera på utrustning i bilen än på modell.

Det som inte tillåts i sverige är att hämta bilder från "runt-om-kameror".
Med min 2021:a kan jag:
* Kolla och låsa/låsa upp.
* Direktstyra eller ställa in timer för parkeringsvärmare.
* Söka destinationer och skicka till bilen (work-around för avsaknad att kunna tala in adresser eller namn på SVENSKA. Då kan man förbereda sig på mobilen och/eller på mobilen tala in på svenska).
* Status anger bränslemängd i % (och senaste beräknade räckvidd).
* Total körsträcka.
* (Senaste?) däcktryck, men inte temperatur.
* Bilens (senaste) position.
* Nästa service
* OK (eller inte) oljenivå
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Det här med att vi inte kan använda 360 kamerorna i Sverige. Vart sitter begränsningen i detta? Är det om bilen är såld i Sverige eller enbart om man befinner sig här? Vore intressant att veta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.