AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
708

Överdrag till ratt e46 320i -01

Tjenare, vill börja med att säga att jag är helt ny på forumet och därmed ber om ursäkt om jag placerat inlägget fel eller något liknande.

Jag har nyligen köpt en e46 320i -01 med treekrade sportratten. Ratten är i mycket fint skick, dock gillar jag inte läder på yttre ringen där man håller. Vill även ha ”handtaget” tjockare än vad det är original. Såg någon på youtube som hade köpt ett överdrag i alcantara som han sydde runt dåvarande lädret men han skrev tyvärr inte var han fått det ifrån.

Är det någon här på forumet som vet någon butik som säljer sådana överdrag till bmw rattar?

Hittade flera sidor där man skickar in sin ratt och de gör jobbet åt en men eftersom jag dels inte har så stor ekonomi och inte vill bli utan ratt på bilen i 2v vill jag hellre göra jobbet själv.

Tack på förhand
Då är det Biltema som gäller.
Vill alltså inte ha ett överdrag som bara träs på och hålls fast med resårband. Är ute efter något som jag själv monterar på ratten så det blir precis som när ett annat företag har gjort det bara att jag gör det själv, dvs att det ska sys fast permanent på ratten
Men kan du sy läder då? det är inte som att sy tyg....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Googla lite så märker du att du finner olika instruktioner på t ex. youtube mm.

Det finns "sy-kit" att köpa till rattar.
Men jag tror inte du får samma finish som om proffsen gör det...

Mhv
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.