|
|
|
|---|---|
| Blir mycket störd av detta rykte om att BMW skulle vara en knarklangares / ortenbil folk kör runt i. Spenderar mycket pengar tid och pengar för att kunna beställa mina BMW bilar. Men blir otroligt störd av att vanliga ''svenssons'' inte kan särskilja en person med kanske inte världens bästa belastningsregister kör runt i importerad BMW 520d med 270000 mil på mätaren med fake m sport paket. Mot den vanliga personen som sparat för att köpa sig en BMW och lever ett vanligt och hederligt liv. Är det bara jag som stör mig på detta? | |
|
Bryr mig inte om sånt, folk har fördomar om allt, skulle man bekymra sig för vad andra tycker så skulle man varit psykiskt sjuk. Alla är vi olika men huvudsaken är vad DU tycker, inte vad andra tycker, och det gäller allt i livet. |
|
Buspelle |
Tyvärr är det ett faktum att kriminella och inte minst individer i den gängvärld som växt fram i Sverige gärna vill visa att det finns pengar. Dyra bilar, klockor och annat som visar att man är framgångsrik i sitt gebit är då viktigt. BMW har väl varit ett klassiskt val i dessa kretsar även om Mercedes och Audi dagsläget knappast ligger långt efter. Således finns nog dessvärre visst fog för fördomar om BMW som "langarbil". Till yttermera visso kör dessa individer sällan gamla vrak utan snarare nya prestandamaskiner. De har ju råd. |
|
Det gör det bara extra festligt att köra gammal knarkar-BMW. Ju mer fördomar folk har ju roligare blir det. Ska man inte sticka ut får man väl köra Hyundai eller Volvo, troligen vet de riktigt fula fiskarna det också. // Magnus |
|
|
Va, är det bara ett rykte?! :DD "Kokainsläde" är väl ett väletablerat begrepp! Det är väl iofs mest knappt könsmogna smågangsters som kör BMW och Mercedes och kanske Audi, de riktiga gangstarapparna kör väl blingade Bentley... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inte bara drogbilsrykte - Bader Meinhof Wagen är ju känt... |
|
|
Var inte denna inställning som störst för 10-20 år sedan? Sedan länge känns det som att det står mängder av 520d Tourings i de flesta genomsnittliga villaområden. Det känns som att denna modell tagit platsen där man förr såg drivor av Saab 9-5:or. Är det någon som ens bryr sig längre om grannen skaffat en sådan idag? Idag har de flesta stora arbetsgivare BMW som förmåns/personalbil, i många fall har du ibland inget annat val än BMW eller Volvo, då BMW etablerat sig starkt på företagssidan sedan länge. |
|
| Vanligt folk fattar ju inte skillnaden på BMW och BMW, de som kör omkring med sina 520d fattar ingenting, de tror det räcker med BMW emblemet på motorhuven sen tror dom att de tillhör dom stora grabbarna. | |
|
Lite beror det kanske på musikvalet - spelar du gangsterrap med fet baslåda så rutorna bågnar, dansband eller gammal hederlig hårdrock, eller rent av P4 för att trafikinformation så säger det nog mer om vem du är än valet av bilmärke. Hörde något P1-program om att busar numera föredrog dieselbilar för det var lättare att slanga från lastbilar då mätaren visar tank-dax. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| lanab.....underbart! | |
|
Tragiskt nog förstår jag varför folk ser BMW som sådana bilar, men BMW är långt ifrån enda drabbade märket. Fejkade "M"-emblen på en E60 (nu också F10) med enkelutblås utan M-paket (d.v.s. 520) samt massa krusiduller hängandes i backspegeln. Möter klankillens blick och stirrar tillbaka, muckar du gräl. Skiter du i att möta blicken, visar du ingen respekt. |
|
|
Det är alltid skönt när folk har åsikt om ens bilar. Jag gillar när man antingen får höra att man kör en "dyr" BMW eller när de föraktfullt kallar den för "turkpulka". Vem har någonsin kommenterat en "faktiskt dyr" men vanlig Volvo eller en Kia eller vilken vanlig bil som helst. Så rådet till trådskaparen är att njuta varenda gång någon känner sig avundsjuk på att du sitter i en BMW. |
|
|
Hur orkar man ens bry sig? Känns som det finns viktigare skare att bry sig i i stort? Undrar om alla Gangsters i sin tur stör sig på övriga BMW åkare som kör notorisk för fort, skiter i blinkers, tränger sig före etc som man ser dagligen eftersom det drar till sig uppmärksamhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.