AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.967

2009 M6 til salgs i Stockholm

Hei

Er det noen her ikke som kjenner til denne bilen.
Står hos en forhandler utenfor Stockholm som heter Optimal Cars.
Sort M6 2009 model.
Eller eventuelt kjenner til forhandleren?
mr
55
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
bilen har varit uppe i flera trådar, syftar du på den svarta M6?

bra pris så länge bilens historik är som den ska. Däremot måste du vara beredd på att bilen har inte längre några garantier eller försäkring när det gäller maskinskada.

läs denna som jag skapade för ett tag sen (köpte en AMG c63 till slut)

Länk

Hei

Takk for svar, da slenger jeg meg på den lenken. Er det andre lenker som er aktuelle på denne bilen?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Personligen tycker jag att en svart bil med svart inredning är lite halvtråkig. Men smaken är ju högst personligt. Å andra sidan skulle andra säkert säga att spacegrå med rött läder och kolfiber är en tråkig kombo. :)
Sort / Sort er min favoritt. Mitt førstevalg er Interlagos blå med lyst interiør, men det viktigste er lav km og god teknisk stand.
Inte betala mer än 379k. Tror du får den för 370k vid snabb affär nu innan vintern kommer;)

Interlagos är klart snyggast sedan kommer Moonstone. Kolfiber är ett måste tycker jag och går före HUD.

EB
Ble litt feil i min siste post. Sort/Sort er IKKE min favoritt skulle det vært, men det funker om bilen er fin.

NB! Jeg vurderer også å kjøpe tilbake min gamle Interlagos M6, men den har de siste 5 år vært brukt som vanlig bruksbil og har litt mer slitasje på lakk enn hva jeg liker
@Flash007

Återkom gärna med vad din kompis tyckte om bilen
Lite nyfiken på vilket försäkringsbolag som ger dig maskinskadeförsäkring på en 11 år gammal bil?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
M3//Robby: Var har han sagt att han får maskinskadeförsäkring på bilen?
@AlexanderK:

Flash007 skrev den 17/10:

"Tror ikke rådelager er et problem på lang tid. SMG/kopling er et usikkert kort, samme med f eks vanos og diverse andre saker. Uansett så får jeg motor/gir havari forsikring på den. Da er det nok relativt safe."

Tolkar du det på något annat sätt?

Kanske kan Flash007 förklara vad som acvses?
Förtydligande @AlexanderK

Detta skrevs av Flash007 den 17/10 kl. 13:00 i den andra tråden om varför folk är rädda för att köpa gamla M6:

"Uansett så får jeg motor/gir havari forsikring på den. Da er det nok relativt safe."
Hei

Korrekt, jeg kan få motorhavariforsikring på den bilen. Forutsetning er at servicehistorikken er i henhold til serviceplan.
Mulig det er andre regler i Norge og kanskje avhengig av kundeforhold.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Bilen i sig ser ju mkt trevlig ut men räkna inte med någon som helst service av Optimal Cars. Har gjort affärer med dom så talar av erfarenhet. Men skiter man i det bör den bilen inte generera speciellt mycket problem om historiken är ok.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jasså, jaha, jag hade inte läst det i den anda tråden.
@Flash007

Blev det någon affär med den svarta hos Optimal?
Neii, ikke enda. Litt usikker. Vurderer 1 annen M6 som virker veldig bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.