|
|
|
|---|---|
-RW- |
Jag undrar vad är skillnaden, ser bilar med Ecc och Acc? What's the difference? |
| Ingen skillnad. Volvo kallar sin automatiska klimatanläggning ECC medan andra kallar den ACC. | |
|
E det inte så att Ecc är "digital" klima och Acc "analog" klima??? :-/ Trodde jag iallafall... Mvh Tobias |
|
-RW- |
Tobias// kan det vara, Electronic Climate Control (ECC) och Analogical Cilmate Control (ACC). Det ligger mycket i det du skrev. Tack |
|
Trodde A:et stod för automatic. Klimatanläggningen är ju ett elektriskt/automatiskt reglersystem. |
|
|
ACC = automatisk...... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Som jag tror; ACC= Automatic climate control. ECC= Electronic climate comtrol. iof så är väl kanske båda elektroniska men men. äh jag är nyvaken.. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Det är precis som skillnaden mellan "DSTC" och "ASC+T". Olika namn på samma sak, bra ur marknadsföringsynpunkt??? Förvillande för kunder!!! //Niclas |
|
Froz-523 |
Med ACC och ECC menas förmodligen samma sak, automatisk klimatanläggning. Till skillnad från AC som bara är manuell. DSTC, den måste jag ha missat, vad är det? |
|
När kom den digitala/elektroniska/lcd-display kliman till 3-serien? Har sett klima med lcd och med vrid knappar på både 96or och 97or. Någon som vet? |
|
| -96 | |
| 96- ....ska det ju vara. | |
|
Det finns ingen i bmw världen som heter DSTC. DSC Står för Dynamic Stabilising Control. Klimatronic kallas den digitala klimatorn i bmw bilar. den digitala kliman kom tillsammans med faceliften på e36 som jag förstått det. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| precis som någon annan redan har skrivit så e där ingen skillnad mellan ACC och ECC det är bara att olika tillverkare kallar de för olka saker | |
| ...inte AirConditionControll då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.