AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.940

Billigaste Försäkringsbolaget?

Sida 2 av 2
St
61
StratUS
318i -88
Jag har en Z3 -96 betalar bara typ 4500:- för helförs hos trygg/hansa, bor mitt i Sthlm. OBS! Den står på mig.
Detta via en finans försäkring. :)
Annars hade det kostat typ 11-12000:- för en helförs.

Det ska va gott o leva annars kan de kvitta...
\H
da
69
dan
540iA Touring -99 Kashmirbeige
status: vad är en finansförsäkring?
låter fördelaktigt..

mossning,
Dan
mackan325
Aktsam kan vara värt ett försök, försäkrar ingen under 25 år men sedan brukar de vara billiga. För er som har flera bilar och där någon inte används som bruksbil, kolla om era bilar kvalar in för entusiastförsäkring! Min 325 cab - 87 är fullförsäkrad för 1260:- / år, vissa villkor måste dock efterlevas - kolla www.bilsport-mc.com
54
107
540Niklas
540Touring -98
Har min 540 e34 hos Trygg-Hans ger 1130kr imån
med special försäkring för bilstereon (upp till 24999kr) och om bilen blir repad tex slipper jag självrisken.
Är 28 år haft körkort tre gånger, haft det senaste
kortet 1,5 år ingen bonus alls !!
Bor i 08-området

Mvh N
Mi
11
Mikke
540iA Touring -94
Har en 540 Touring -94, och betalar endast 2.874:- inkl. Mer-försäkring hos Länsförsäkringar.
Ko
663
Koffe
320iC -93
JonasB>> Har du en coupé lr sedan?
Jag har en 320iC -93 import försäkrad hos Läsförsäkringar och bor oxå i Umeå (Vid Universitetet, men det kan väl inte spela så stor roll?). Jag är visserligen bara 25, men får betala 5781:- för helförsäkring med 5000 i självrisk... Visst, jag är ganska nöjd (dyrast var TH med 10853:-), men det skiljer ju ändå 2200/år! Kan det vara för att det är coupé?

//Koffe
Vill bara säga att Sockenbolagen är de sämsta försäkringsbolag jag någonsin att med att göra. Betala räkningarna går bra men sedan när det händer något så vill ingen inom företaget ha med en att göra, man blir hänvisad hit och dit i hela Sverige. Så vilket försäkringsbolag ni än väljer, så välj inte Sockenbolagen om ni ska ha BMWn helförsäkrad!
El
210
Ellinas
535i/E39-99
Hej

OK bilförsäkring kan vara ett billigt alternativ. De försäkrar nu även importerade bilar till skillnad mot föra året då de sa blanka NEJ. Kravet är förstås att man är medlem hos dem vilket är inget problem anser jag. Man får återbäring på försäkring precis som på drivmedel. Alla försäkringsmoment ingår till skillnad mot t.ex. Trygg Hansa som inte täcker maskinskador på importerade bilar.

Ha det gott

Ellinas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.