|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilket försäkringsbolag är billigast och vilka krav ställer de på importerade bilar. Har en BMW 320i -00 och bor i Stockholm. Tacksam för svar!! | |
|
Jag vet då att länsförsäkringar INTE nyförsäkrar importbilar, om du inte redan har en bilförs hos dom Kollade om en 525iT 93:a 4455 helår helförsäkr 500 i självrisk max bonus. Sen en massa krav Immobilizer, larm, rutor märkta. It verkar vara liberala på försäkringar kolla online hos dom. Sen var det nåt inlägg om samarbetspartner till BMW kolla BMW´s hemsida om detta, har alzheimers så minns lite krallit p |
|
| Försäkrade min nyligen inköpta 740-92 (import.-99)hos If. Fick ner premien från utgångs priset 12034:-, helförsäkring till 8220:- genom att flytta hem/villa förs. till dem. Detta känade jag ca 3600:- på att göra efter som If var 200:- dyrare på hemförs. Bor i Stockholm. | |
|
Har min import BMW försäkrad av Länsförsäkringar utan att tidigare ha en bil med dem. Immobilizer finns i din 320 och "Länet" skickar ut gratis märkningssats till rutorna. Min M3 -95 kostar 8000 kr helår med 10 skadefria år. If skulle ha 12000kr helår. Lycka till, |
|
|
jag har min 325 -93 ( import 97 )hos länsförsäkringar, betalar 7079:-/år för helförsäkring har 6 skadefria år. Bor i västerås och är 23 år. Är faktiskt ganska nöjd med priset. Dyrast var trygghansa som skulle har 21600:-/år. :! |
|
|
Kan rekommendera Sockenbolagen, som är det gemensamma namnet för ett X antal små sammanslutna försäkringsbolag. De kräver inget extra på importbilar, man får bonus efter antal år med körkort och de har överlag låga premier. Betalar ca 5600kr/år för min 525i -91 med 70% bonus och 1500mil/år i helförsäkring. Folksam t.ex. tar ca 10000kr för motsvarande försäkring. |
|
|
Jag köpte precis min första bil (en BMW 325i cab)och när man är under 30 så är inte försäkring billig ;) Ringde runt till olika bolag och det skillde ganska rejält. 29700 ville Dial ha.. folksam var billigast på 20600. Hade hört att det fanns bra rabatter som OK kund hos Folksam så jag skaffade medlemskap och ringde åter till Folksam och gjorde en prisförfrågan på en OK bilförsäkring och jag kom ner på 14400! Inte så illa med tanke på att jag har 0 bonus och bor i centrala Stockholm. Lönar att verkligen ringa runt och kolla rabatter etc. |
|
mbjornberg |
Jag kollade runt lite idag för min nya BMW 325 IA -94 Coupe. Import från Tyskland. Detta resultatet har kommit in hittils: (hel / halvförs) Dial : 11387:- / 6541:- Folksam: 12500:- / 8000:- If: 15674:- / 8672:- Holmia/tryggh: 22000.- / 12000:- Obs. att jag är 23år, haft körkort sedan 1996 och bor i Lgh i Lund Någon som vet om det skiljer sig något emellan vilkoren hos försäkringsbolagen? Mvh Mattias |
| Kolla med Zürich, de är det klart bästa försäkringsbolaget och har fattat detta med import. Själv har jag en 528 '97 bor i Malmö, över 24 år. Kostnad för helförsäkring: 5.714:-/år... | |
mbjornberg |
Tyvärr verkar man vara tvungen att ha minst 4st försäkrade grejer hos Zurich. Mvh Mattias |
| Mattias, verkar konstigt... Allt jag har där är bil- och hemförsäkring... | |
mbjornberg |
Ok, bra...ska ta och ringa dem o kolla isf. Mvh Mattias |
|
Ska göra en rundringning jag också. M3 -98, tips på bolag någon (inte köpt än, men det kommer väl)? /D |
|
mbjornberg |
Ringde Zurich och de krävde minst 4st objekt som skulle vara försäkrade hos dem. Länsförsäkringar krävde att man hade minst en annan försäkring hos dem ifall de skulle försäkra Import bil. Mvh Mattias |
mbjornberg |
Ny lägstanotering. Kollade med Sockenbolagen.se som tipsades om ovan. De refererade till Sveland här i Skåne och priserna är: Hel: 7314:- (självrisk 2500) Halv: 4450:- Mvh Mattias |
2mas |
Själv har jag min 523:a hos If och betalar 6200 för helförsäkring och 1500 i självrisk, bor i stockholm och är 30 bast! OBS! Är medlem i M och fick försäkringen 1000 kr billigare samt den lägre självrisken! Det är det ju värt då medlemskapet endast koster 3-400 kr! /Thomas BMW 523i |
bigernie |
Jag har en BMW 535 I -89 den är försäkrad hos Länsförsäkringar och jag ger 4900 kr för helförsäkring om året. Daniel |
|
Daniel, hur gammal är du, vad har du för självrisk och vart bor du? -ridern- 525i 1990 24V |
|
JonasB |
Jag har en importerad 320 -93. Betalar 3576:- helår på Länsförsäkringar. Självrisk 2 500:-, bor i lägenhet mitt i centrala Umeå och är 29 år. |
|
Har en 530iaT -95 försäkrad i Volvia(via dial tror jag) Det är en billånsförsäkring(Köpte bilen på Volvo) Den kostar 3150:- per helår(Helfösäkring inkl hyrbil, samt djurk. Bor utanför Göteborg och hade ingen Bonus innan. Klart fördelaktigt tycker jag... OO=00=OO /F.Nilsson. BMW CS:2303 |
|
|
Jag hade en importerad 328 Touring-96 försäkrad hus LF. Ringde runt och dom var klart billigest, var dock tvungen att flytta hemförsäkringen till dom. Jag betalade ca. 4800:- för helförsäkring, men i våras höjde dom premien till nästan 10000:-.Jag ringde och skällde ut dom, sa upp försäkringen och sålde bilen. Jag bor i Stockholm och är över 30 år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.