|
|
|
|---|---|
| Har en bmw 320 e46 som har börjat läcka mellan katalysator och avgassytemet. Läst att det sitter skruvat med splines och inga muttrar som verkar svåra att få bort och ersätta med bult och mutter. Har någon nått tips på hur man kan fixa det snabbt ex svetsa eller är det bara att försöka få ut skruvarna och ersätta med genomgående | |
|
Hej, Din beskrivning påminner om de bultar som sitter/satt på min förra bil mellan grenrör och katalysatorer. Bultar med rundkulligt huvud och lätt splinade strax under huvudet för att sitta kvar i sin fläns under monteringen i fabrik. Men rostar fast ordentligt så småningom. Jag svettades flera dar med olika försök att få ut de dessutom avbrutna stumparna, men till sist tog jag gassvetsen och glödgade varje bult och området runt den i flänsen. Då äntligen gav rosten upp. Det svåraste är kanske att skydda omgivande bildelar. :) /Lennart |
|
|
Annars kanske du kan kapa av stumparna och borra ur resterna och sedan montera genomgående skruvar!? Värme brukar dock vara bra som redan nämnt, men det måste vara så varmt att du rödglödgar skruvarna för att få rosten att lossna om de sitter hårt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.