|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| "Obs, smutsig på bild" | |
|
Utöver det som nämnts: oregistrerat mobiltelefonnummer på säljaren. En fördjupning på "för tillfället obesiktigad..." - "ännu ej registreringbesiktigad (med utländska skyltar), men det kostar inte mycket att göra...". Första tanken som dyker upp: varför är det inte gjort om det kostar småpengar?, andra tanken: är bilen stulen?, tredje tanken: är bilen omöjlig att registreringsbesiktiga i Sverige? osv... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| "Nybes", när det har gått tio månader sedan bes och det är fyra månader kvar till besiktningen går ut. | |
|
-Intresskoll! Hatar det, vill du sälja eller inte?! -Provkörning sker med mig bakom ratten! Ehhhhh inte betalar jag för en bil jag inte provkört, hur fan tänker de?! -Talar endast svenska! -Allmän dryg attityd! -Taskiga bilder. -Folk som hotar med att höja priset senare, till våren, efter besiktning etc! -Toppskick, förutom massa fel som radas upp. |
|
| Oregistrerad telefonnummer behöver inte vara något fel! Mitt nummer hittar man inte fast det inte är hemligt eller oregistrerad kontantkort! Tröttnade på alla säljare som ringde hela tiden och bad operatören ta bort mitt nummer från eniro och hitta.se och liknande. | |
|
Jag har också oreggat nummer pga mitt jobb som är säkerhetsklassat men blir förbannad på tomtar som skriver eller säger typ jag svarar inte på hemliga mobilnummer. Ok, vill du sälja eller inte? |
|
| Stavfel och dåliga bilder. | |
| Man kan inte lämna ut sitt telefonnummer idag på en bil i den lägre prisklassen. Då ringer det 40 olika personer och ska ha sista priset kompis eller pruta 50% utan att ens fråga nåt om bilen. Ja la ut en Audi A4 till helt ok pris, det var fan helt galet, det ringde fan dygnet runt. Jag brukar undvika telefonnummer och be att de tar kontakt via Mail så man kan sålla bort de oseriösa. | |
| Börjar även bli less på "samlarbil"... Snart lika uttjatad som "unik". | |
| Definitionen av värdelös annons. Varför ska man lägga tid på en sån här säljare? Länk | |
| "Komplett ifylld servicebok" när inte intervallen har hållits. Har bilen gått 5 800 mil mellan två servicar är "komplett ifylld servicebok" inte rätt uttryck. | |
| Bara så att ni vet. Igår såg annonsen jag länkar till mkt sämre ut. Nu är den ju...ok-ish. | |
| "Obs vinterpris, till sommaren blir den mycket dyrare". | |
|
"AC (behöver fyllas)" Om den bara behöver fyllas, varför har man inte gjort det då? Om den inte funkar måste man ju utgå från att allt som är dyrt kan vara (ÄR) trasigt! "AC (Kyler bra)" Skriver man så känns det som att man har haft problem och nyss fyllt på den hos någon verkstad runt hörnet och hoppas att den kyler bra tills bilen är såld. Är det en gammal bil, så är det mer motiverat då objekten med fungerande AC blir färre med stigande ålder... |
|
|
Som någon nämnt innan förstår jag inte grejen med intressekoll? Någon här som gillar att lägga ut intressekoll på sina bilar och kan förklara tanken bakom det hela? /J |
|
| Ett sätt att motivera jättehögt pris och om någon är så dum att han nappar så säljer man | |
|
Motiverar knappast. Man ser ju intresset när man lägger ut annons. |
|
| Klart det inte gör. Det är ett sätt att motivera sitt (över)pris. På unika entusiastbilar kan jag ändå se varför man gör det, kan ju vara svårt att veta priset, men oftast är det ju nån ointressant vanlig bil med fula fälgar och vingar på som är ute på "intressekoll". | |
| Jajo, men dom flesta om inte alla har ett ca pris dom tänkt sig för objektet ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.