|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt en 330 e91 05 Shoppingluckan går ej att öppna samnt att baktorkaren sitter fast. Får även felkod i carly att "Rear wiper stuck" Hur skulle ni felsöka detta? Tack på förhand! mvh Joakim | |
|
Kodordet att söka på här på forumet är microbrytare, det är namnet på den svarta prylen med knappen på och där torkaaxeln går igenom. Finns många trådar om detta, hyfsat vanligt på touringar. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Tack för svar! Då vet jag vad den heter! :) Sökt på forumet men hittar inga trådar med just e9x modellen, hittar e6x och e46... Enda jag läste om var e9x med att luckan öppnas automatiskt vilket inte är mitt fall. Köper man denna del från bmw? eller måste jag leta på skroten? Hur enklast felsöker man om knappen är trasig? eftersom torkaren också är fast? Tack på förhand |
|
|
Principen är nog densamma, på min f d E46 har jag bytt, men på min E91 går det bra ännul. Det flyger upp salt, vatten, smuts och annat och till slut ärgar torkarxeln fast i genomföringen genom rutan och fukten gör även att shoppingluckan=rutan tjuvöppnar eller inte öppnar alls (fukt på elektroniken). Att den tjuvöppnar är ju värre en att den förblir permanent stängd. Jag hade varit glad om det inte gått att öppna. Ny del köper du på BMW eller skroten, på skroten kan det funka eller inte. KOlla vad det ksotar hos BMW eller Schmeidman eller kanske mekonomen/ad eller annan kedja har mellan-alternativ. Är det bara torkaraxeln som är fast, så kan det gå att smörja upp - akta så du inte spräcker rutan när du försöker lossa den. Rejält med smörja för att få det att lossa. Tror det fanns tips på någon krypande smörja i någon tråd (och skydda övriga delar av bilen och marken som du inte vill smörja). Finns säkert även youtube-film på hur man gör, alltid är det någon som visar hur man gör. Lycka till! eller ska man säga lucka till? :-) /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.